نمایندگان امضا کننده نامه تشکر از ابقاء مرتضوی به مردم شناسانده شوند

عبدالحسین روح الامینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به خبر نامه تشکر نمایندگان مجلس نهم از رئیس جمهور بدلیل ابقاء مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی، گفت: ای کاش این نامه به همراه اسامی امضا کنندگان آن برای اطلاع بیشتر افکار عمومی منتشر شود.

وی همچنین با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده کیفری مرتضوی مبنی براینکه ” دفاعیه اش تقدیم شده و به زودی پرونده به دادگاه می رود” ، گفت: ما همچنان برای برگزاری دادگاه وی و سایر قضات تعلیق شده مرتبط با پرونده کهریزک روز شماری می کنیم.

پدر محسن روح الامینی از قربانیان حادثه کهریزک همچنین در پایان تذکری از آیت الله جوادی را در خصوص این پرونده یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دیداری که خانواده ما در تابستان سال ۸۸ خدمت آیت الله جوادی آملی رسید؛ ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند” اگر کسی بگوید به من چه، به  تو چه، آن بالا هم کسی هست که بگوید هم به من ، هم  به تو چه.”

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، بیش از این در زمینه‌های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است.

این در حالی است رئیس جمهور اخیرا مرتضوی را به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب کرده است که این اقدام واکنش برخی از نمایندگان مجلس هشتم را در پی داشت.

 

مرداد ماه سال جاری بدلیل پیگیری برخی از نمایندگان  دیوان عدالت اداری رای به برکناری سعید مرتضوی از پست ریاست تامین اجتماعی و ابلاغ این رای برای اجرا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داد.

 

پس از اعلام رای دیوان عدالت، دولت اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را تغییر داد و این صندوق را تبدیل به سازمان کرد.
 

احمد توکلی به عنوان یکی از استیضاح کنندگان وزیر کار در مجلس هشتم و شکایت کنندگان به دیوان ، پس از صدور رای دیوان عدالت و عدم تمکین دولت به این رای با بیان اینکه از تاریخ ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزیر باید مرتضوی را عزل کند گفته بود: در صورتیکه این اتفاق نیفتد وزیر کار در معرض عزل قرار می گیرد.


این درحالی است که در روزهای اخیر انتشار خبر نامه ای با امضای ۱۶۴ نماینده مجلس شورای اسلامی در تقدیر از رئیس جمهور برای اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبدیل آن به سازمان که ابقای مرتضوی به ریاست این سازمان را در پی داشت، جنجال آفرین شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.