نمره مترو چند است؟

۲۶م دیماه ،

نمره مترو چند است؟

رئیس کمیسیون شورای شهر تهران با ا رائه گزارشی در خصوص چگونگی عملکرد و احداث مترو قبل ، حال و آینده گفت: سه سال آینده را با تخصیص ۵۵۰ میلیون یورو باید سال مترو قرار دهیم.

شکیب امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به این که این هفته هفته ای پاک است و مترو یک وسیله کمک به هوای پاک است اظهار داشت: برنامه مطالعاتی مترو در سال ۵۶ انجام شد که در سال ۵۹  – ۲/۵ کیلیومتر کار اجرایی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۸۷ طرح جامع حملو نقل ترافیک پیشنهاد شد در سال ۸۷ بودجه ای برای حمل و نقل ترافیک در نظر گرفته شد که سهم حمل ونقل شخصی در این طرح ۲۵ درصد و سهم حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی ۷۵ درصد در نظر گرفته شده است.
شکیب با بیان اینکه امیدواریم سهم قطار شهری را به ۳۰ درصد برسانیم و سهم نیمه عمومی ها را به ۲۰ درصد برسانیم بیان کرد: عملکرد مترو از  ابتدای تاسیس با در نظر گرفتن اثرات طرح جامع اینگونه بوده است.
خط یک مترو ۴۲ کیلومتر و خط ۲ مترو ۲۶ کیلومتر خط ۴ نیز ۲۲ کیلومتر و خط ۵ هم ۴۳ کیلومتر و خط ۳ هم ۷ کیلومتر بوده است.
وی با اشاره به آنکه نزدیک به آنکه ۱۴۰ کیلومتر در حال ساخت می باشد گفت: ۷ کیلومتر خط ۳ به طور آزمایشی اجرا شده و ۳۰ کیلومتر دیگر در حال انجام است.
هزینه خط فرودگاه – پرند را دولت متقبل شد
رئیس کمیسیون عمران با عنوان آنکه خط متروی فرودگاه تا پرند ۵۲ کیلومتر می باشد بیان کرد هزینه این خط را دولت متقبل شده است.
شکیب اظهار داشت: پیشنهاد ما به شهرداری آن بوده که تکمیل خط ۳ را در اولویت خطوط قرار دهند که امیدواریم مابقی خط ۳ در سال ۹۲ به اتمام برسد.
وی با اشاره به خط ۷ مترو گفت: این خط ۲۷ کیلومتر می باشد که کار ۵/۹ کیلومتر آن آغاز شده و حدود ۱۲ کیلومتر آن در حد فاصل بزرگراه محلاتی بوستان گفتگو میباشد اکنون در حال ساخت است.
شکیب عنوان کرد: خط ۴ مترو در مدت کوتاهی به بهره برداری رسید و باید گفت: که در حال حاضر ۱۴ ایستگاه متروداریم که در مقایسه با سال ۷۷ که ۳ ایستگاه داشتیم قابل توجه می باشد.
این عضو شورای شهر با اشاره به تعداد واگن ها افزود: ما در سال ۷۹ ، ۲۸۷ واگن داشتیم که اکنون هزار و ۳۱ واگن داریم.
شکیب با اشاره به این مطلب که ما قبل از تکمیل طرح جامع سالی ۱۴/۲ کیلومتر بهره برداری مترو داشتیم عنوان کرد: اکنون پس از تصویب طرح جامع نرخ رشد بهره برداری مترو به ۸/۹ رسیده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر افزود: ما اکنون ۱۴۰ کیلومتر افتتاح داشتیم که با توجه به برنامه طرح جامع باید ۱۹۰ کیلومتربهره برداری داشتیم که هر سال باید حدود ۲۲ کیلومتر به بهره برداری خطوط مترو اضافه می کردیم.
شکیب با بیان اینکه باید ۲۲ کیلومتر بهره برداری مترو را به ۲۴ کیلومتر برسانیم اظهار داشت: منابع مالی ۵۵۰ میلیون یورو به صورت final با بازپرداخت ۵۰ درصد سهم شهرداری ۵۰ درصد سهم دولت کمک قابل توجهی است که این معادله ۲۴ کیلومتر خط مترو می باشد که برای اتمام خطوط مترو از جمله خط ۳ مترو قابل توجه می باشد.

سه شنبه ۲۶ دى   ۱۵:۲۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.