نمی‌دانیم ارز دارو کجا مصرف شده است/طی ۶ ماه قبل داروی مردم را تامین کرده ایم

۲۰ آبان ،

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره مصرف ارز دارو برای ورود ماشین‌های لوکس گفت: ما هم مثل شما نمی‌دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است. اما در ۶ماه قبل از طرق مختلف از جمله هواپیما سعی کردیم داروی مردم را تأمین کنیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:ما هم چنین خبرهای را شنیده ایم و امیدواریم پاسخ داده شود.
 
وی ادامه داد: ما تلاش بسیاری برای اختصاص ارز مرجع به شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی طی ۶ ماه قبل انجام داده‌ایم ولی موفق نشدیم و نمی‌دانیم این ارز در کجا مصرف شده است.
 
وی گفت: البته ناامید نیستیم و باید بگویم بسیار هم امیداوریم چون دولت و بانک مرکزی تعهد داده‌اند تأخیر پرداخت ارز مرجع دارویی جبران شود.
 
وحید دستجردی افزود: همکاران ما در  سازمان غذا و دارو، بخش تجهیزات پزشکی، هیئت امنای ارزی و شرکت مادر تخصصی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همه شرکتهایی که در این زمینه سر و کار دارند، یک پایشان در بانک مرکزی و یک پایشان در بانک عامل در حال  تلاش و پیگیری می باشند و خود من نیز مرتب در حال پیگیری و حل مشکل هستم.
 
وی اظهار داشت: برای اینکه مردم عزیز با مشکل دارویی مواجه نشوند در طول ۶ ماه قبل از طرق مختلف از جمله از طریق هواپیما و راههای دیگر این داروها را وارد کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: از ۲ و نیم میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو، دولت از ابتدای سال تاکنون فقط ۶۰۰ میلیون دلار ارز مرجع تامین کرده است./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.