نهایی شدن طرح پل خلیج فارس

پل خلیج فارس از طرح های ملی است که با ساخت آن منطقه آزاد قشم از طریق بندر لافت به بندر پهل در نزدیکی بندرعباس وصل می شود.

واحد مرکزی خبر: پل خلیج فارس از طرح های ملی است که با ساخت آن منطقه آزاد قشم از طریق بندر لافت به بندر پهل در نزدیکی بندرعباس وصل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بازدید مشاوران طرح از محدوده حوضچه های خشک برای ساخت پایه های پل در جزیره انجام شد و ساخت ۶ پایه اصلی آن در دستور کار قرار گرفت.
حیدری پور افزود: در نشستی با اعضای گروه درخصوص ساخت پایه های پل به عنوان مهمترین بخش اجرایی این طرح ، مباحث لرزه نگاری و ژئوتکنیکی آن نیز بحث و گفتگو شد .
مجری طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس همچنین گفت: طرح جامع شبکه ارتباطی پل خلیج فارس با محوریت پل با ۲ باند رفت و برگشت خودرو ، یک خط ریلی برای  رفت و آمد قطارهای مسافری و حمل و نقل کالا با ۴۰ متر عرض و حدود ۲ و نیم کیلومتر طول ساخته می شود.
حیدری پور افزود : تبدیل  شدن قشم به شاهراه اصلی مسیر رهگذر شمال – جنوب ، افزایش توان صادرات و ترانزیت کالا ، توسعه اجتماعی و اقتصادی جزیره و رفت وآمد راحت مسافران با خودروی شخصی از مزایای ساخت پل خلیج فارس است .
قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس با وسعت نزدیک به هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به علت نزدیکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و داشتن اسکله های کاوه برای پهلو گیری کشتی های بزرگ نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد .
پل خلیج فارس را بخش خصوصی با ۶۵۰ میلیون یورو ساخته است و ۱۵ درصد آن را دولت  و بقیه را بخش خصوصی هزینه می کند .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : با حمایت دولت و  تلاش گروه اجرایی این طرح ، مردم کشور به ویژه هرمزگانی ها سال آینده می توانند به آسانی و از مسیر زمینی از طریق پل خلیج فارس به جزیره  قشم  سفر کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.