نوری مالکی از سیاستهای مداخله‌جویانه ترکیه در منطقه انتقاد کرد

در مصاحبه با یکی از کانالهای تلویزیونی ترکیه؛

نوری المالکی نخست وزیر عراق، در مصاحبه با یکی از کانالهای تلویزیونی ترکیه، گفت: با وجود نقش کلیدی ترکیه در منطقه، اما این کشور باید به سیاست های مداخله جویانه خود در امور داخلی کشورهای همجوار خود، پایان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از براثا؛ المالکی با اعلام این مطلب افزود: در آغاز به کار دولت جدید ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیری این کشور، بسیاری از اقدامات این دولت در جهت رفع مشکلات و پرونده های ناتمام در منطقه بود، اما هم اکنون آنچه که از موضع گیری ها و نقش آفرینی های ترکیه در برخی کشورهای همسایه خود بر می آید، چیزی جز گسترش تنش و مشکلات، نیست.
 
المالکی همچنین به شمار آوردن اقلیم کردستان از طرف مقامات ترکیه به عنوان یک دولت مستقل را محکوم و آن را برای حکومت مرکزی عراقف غیر قابل قبول دانست.
 
این در حالی است که طی روزهای اخیر با سفر احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به اقلیم کردستان، روابط عراق و ترکیه رو به تیرگی گرائیده و این سفر با واکنش های شدیدی از سوی حکومت عراق و نمایندگان پارلمان این کشور روبرو شد و بسیاری از مقامات عراقی ورود داود اوغلو را به اقلیم کردستان، توهین به حاکمیت عراق بشمار آوردند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.