نوسان “نرخ دلار” نیازمند ریشه یابی کارشناسی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ثبات نرخ دلار در کشور نیازمند ریشه یابی کارشناسانه در بخش های مختلف اقتصادی است.

محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز،گفت: در حال حاضر نیازمند ریشه یابی قیمت دلار هستیم تا بتوانیم قیمت آن را به ثبات برسانیم.

وی در ادامه گفت: اگر چنانچه دولت و بانک مرکزی بتوانند اطمینان خاطری برای نرخ دلار ایجاد کنند به مرور زمان می توان تاثیرات ناشی از افزایش قیمت دلار را از محصولات و کالاهای تولیدی کشور از بین برد.

فاتحی در ادامه افزود: معمولا در تولید کالاهایی که از نهاده های واسطه ای استفاده می کنند و مواد اولویت آنها از کشورهای خارجی وارد می شود با افزایش قیمت کالا مواجه هستیم که افزایش قیمت دلار تاثیر بسزایی در قیمت گذاری این محصولات دارد که با این مسئله قیمتهای کالاهای دیگر نیز تحت تاثیر قرار میگیرند.

فاتحی اظهار داشت: امروزه افزایش ناگهانی قیمتها نتوانسته شرایط مساعدی را حفظ کند.

وی افزود: در حال حاضر مخارج به صورت ریالی است در صورتیکه ما قسمت زیادی از درآمد خود را که ناشی از فروش نفت و گاز است مورد استفاده قرار داده ایم باید شرایطی در کشور فراهم شود تا بر روی مخارج کنترل بیشتری شود تا در انضباط مالی دولت بازنگری دقیقتری داشته باشیم.

وی گفت: باید سیستم بودجه ریزی، دولت که در کشور با سابقه شصت ساله است بازسازی شده تا شاید احیای سازمان مدیریت یک از راهکارهایی باشد که بتوانیم مدیریت کشور را متعادل سازیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.