نوکیا به مایکروسافت فروخته شد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آی تی ایران نوشت: سرانجام شایعات رنگ حقیقت گرفت و مایکروسافت اعلام کرد با رقم ۷.۲ میلیارد دلار نوکیا را خریداری کرده است. حالا می‌توان ماموریت استفان الوپ معاون سابق مایکروسافت را که چند سال قبل به عنوان مدیرعامل نوکیا انتخاب شد را موفقیت آمیز دانست. او قرار است دوباره به مایکروسافت بازگردد. 
 
بر اساس اعلام مایکروسافت این شرکت برای انتقال بخش موبایل و سرویس‌های تجاری نوکیا به مایکروسافت ۷.۲ میلیارد دلار پرداخت می‌کند. نوکیا و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که ۳۲ هزار از کارکنان نوکیا به مایکروسافت می‌پیوندند و به این ترتیب غول موبایل فنلاندی که دیگر  قدرت سابق خود را نداشت حالا به بازوی موبایلی مایکروسافت تبدیل می‌شود.
 
استفان الوپ که پیش‌تر از مایکروسافت به نوکیا آمده بود تا این شرکت را از ورشکستگی و بحران نجات دهد نیز حالا دوباره به مایکروسافت باز می‌گردد و از او به عنوان یکی از جانشینان استیو بالمر نام برده می‌شود. الوپ که عملکردش در نوکیا هم چندان رضایت بخش نبود و نتوانست این شرکت را دوباره به جایگاه اصلی خود در بخش موبایل بازگرداند. او در جریان حضور خود در راس شرکت فنلاندی بخش نرم‌افزار نوکیا را تقریبا تعطیل کرد، به اندروید روی خوش نشان نداد و تنها پلت فرم مایکروسافت ( ویندوز موبایل ) را برای گوشی‌های سری لومیای این شرکت به کار گرفت. 
 
حالا اگر همه اقدامات او را از منظر یک مایکروسافتی در نظر بگیریم او توانست یکی از بزرگترین غول‌های سازنده تلفن همراه را با مبلغ نسبتا قابل قبولی به مایکروسافت اضافه کند جایی که واقعا این شرکت فقدان آن را حس می‌کرد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.