نیمار: یورو مثل جام جهانی است

   نیمار، مهاجم ۲۰ ساله سانتوس برزیل، یکی از ستاره های المپیک لندن خواهد بود. او در مصاحبه ای که در با سایت فیفا انجام داده، از انگیزه و اشتیاقش برای شرکت در این رقابت ها حرف زده و گفته برای حضور در المپیک هم  به اندازه جام جهانی هیجان دارد. او این نسل از تیم ملی برزیل را آماده قهرمانی در المپیک می داند؛ تنها مدال طلایی که ویترین افتخارات سلسائو کم دارد.

 *حضور در المپیک لندن یکی از اهداف اصلی ات به حساب می آمد؟

حضور در المپیک برای من مثل یک رویا است، درست مثل بازی در جام جهانی. بودن در دهکده المپیک، یعنی جایی که ورزشکاران از همه جای دنیا در آن جمع هستند، به من انگیزه می دهد. این مساله، شور و اشتیاق لازم برای حضور در بازی ها و بخشی از این اتفاق بودن را به آدم می دهد، ما هم که به دنبال این هستیم که مدال طلای المپیک، یعنی تنها افتخاری که تیم ملی کشورمان کسب نکرده را به خانه ببریم.

* فکر می کنی این نسل از تیم ملی برزیل، بیشتر از دوره های قبل توانایی گرفتن طلای المپیک را دارد؟

ما همه ویژگی های لازم برای قهرمان شدن را داریم. به نظرم برزیل در هر تورنمنتی که شرکت کند، یکی از بخت های اول قهرمانی است. ما تیمی عالی با توانایی هایی بالا داریم.

 *تو از طریق توئیترت به اینیستا به خاطر قهرمانی در یورو تبریک گفتی. همه بازی ها را دیدی؟ به نظرت چطور بودند؟

فوتبالی که در این رقابت ها دیدم از نظر فنی در سطح بالایی قرار داشت. یورو تقریبا مثل جام جهانی است و فقط بعضی تیم ها مثل برزیل و آرژانتین در آن نیستند.  اسپانیایی ها دارند این سطح از فوتبال را به نهایت خود می رسانند.

*عملکرد کدامیک از بازیکنان در یورو  نظر تو را جلب کرده اند؟

بازی اینیستا  را خیلی می پسندم و او را یک فوتبالیست استثنایی می دانم. کریستیانو رونالدو هم خیلی عالی بود. در تیم ملی آلمان هم مسعود اوزیل را دوست دارم. او بازیکن بزرگی است و من همیشه نبوغش را ستایش کرده ام.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.