نیوزلند از پس رقبایش بر می آید

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ از دو سال دیگر در برزیل آغاز می شود و تیم های ملی کشورهای قاره اقیانوسیه در ۲ گروه A و B برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل باید با هم رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، تیم های ملی فوتبال تاهیتی، کالدونیای جدید، وانوتو و ساموا در گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اقیانوسیه در مرحله دوم مقدماتی قراردارند و در گروه B  هم تیم های فوتبال نیوزلند گینه نویایوا ، فیجی و جزایر سلیمان در قاره اقیانوسیه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل به مصاف هم می روند.

مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اقیانوسیه در گروه A در روز جمعه ۱۲ خردادماه ۹۱ آغاز شد تیم ملی فوتبال تاهیتی توانست با ۱۰ گل ساموا را در هم بکوبد و کالدونیای جدید هم با نتیجه ۵ بر ۲ توانست وانوتو را شکست دهد در هفته دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در روز یکشنبه ۱۴ خرداد ۹۱ و انراتو توانست با ۵ گل سامموا را شکست دهد و کالدونیای جدید هم با نتیجه ۴ بر ۳ از تاهینی شکست خورد.

هفته سوم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در گروه A آسیا در روز سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۱ انجام شد و تیم های فوتبال کالدونیای جدید و تاهیتی توانستند حریفانشان را با گل های فراوان شکست دهند .

و در پایان مسابقات رفت گروه A قاره اقیانوسیه تاهیتی با ۳ بازی و ۳ برد توانست با ۹ امتیاز مقام اول جدول رده بندی  را کسب کند و کالدونیای جدید هم با ۳ بازی ، ۲ برد و ۱ باخت با ۶ امتیاز به رتبه دوم دست یابد ودو تیم فوتبال وانوتو و ساموا به ترتیب با ۳ امتیاز و صفر امتیاز و کسب مقام سوم و چهارم از دور رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اقیانوسیه حذف شدند و تیم های تاهیتی و کالدونیا به مرحله بعد صعود کردند و در آن مرحله باید با تیم های فوتبال اول و دوم در گروه B  اقیانوسیه بازی کنند و بعد تیم برنده به جام جهانی صعود خواهد کرد.

مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در گروه B قاره اقیانوسیه هم روز شنبه ۱۳ خرداد ماه ۹۱ آغاز شد و تیم ملی فوتبال نیوزلند توانست ۱ بر صفر فیجی را شکست دهد و گینه نو یایوا هم با یک گل از جزایر سلیمان  باخت.

در هفته دوم هم تیم ملی فوتبال نیوزلن به دیدار گینه نو یایوا رفت و با نتیجه ۲ بر ۱ توانست ببرد و تیم فوتبال جزایر سلیمان هم به نتیجه تساوی صفر بر صفر مقابل فیجی دست یافت.

در آخرین مسابقات هم تیم فوتبال فیجی به نتیجه تساوی ۱ بر ۱ مقابل گینه نویایوا دست یافت و جزایر سلیمان هم با نیوزلند مساوی کرد.

در پایان بازی های مقدماتی گروه B قاره اقیانوسیه برای حضر در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل تیم ملی فوتبال نیوزلن با ۳ بازی، ۲ برد و ۱ مساوی به مقام اول دست یافت جزایر سلیمان هم با ۳ بازی، ۱ برد و ۲ مساوی و ۵ امتیاز مقام دوم را کسب کرد و تیم های فیجی و گینه نویایوا هم با ۳ بازی و کسب فقط ۲ امتیاز و یک امتیاز و کسب رتبه سوم و چهارم از مرحله مقدماتی حذف شدند و تیم های فوتبال نیوزلند و جزایر سلیمان در گروه B توانستند به مرحله بعدی برای حضور در جام جهانی راه یابند.

گفتنی است از قاره اقیانوسیه فقط یک تیم به جام جهانی صعود می کند و بر این اساس باید تیم های فوتبال نیوزلند ، جزایر سلیمان ، تاهیتی و کالدونیای جدید با هم مسابقه بدهند و بعد از انجام دادن چند مسابقه تیم اول به جام جهانی صعود خواهد کرد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.