نکاتی برای سلامت مانیتورها

محافظت از هر وسیله ای در درجه اول کار باآن دستگاه قرار دارد و همیشه باید سعی کنید تا بهترین نگهداری را از وسایل خودتان داشته باشید.

به گزارش  بی باک به نقل از گروه خواندنی های مشرق، کامپیوتر از جمله وسایلی است که نیاز به مراقبت ویژه ای دارد و هر بخش آن باید به دقت محافظت شود. مانیتور یکی از مهمترین این بخش ها است که در صورت خرابی به طور کلی کامپیوتر را از کار می اندازد. برای نگهداری از این وسیله باید به نکات خاصی دقت داشته باشید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مطمئن شوید بالا و پشت مانیتور شما از گرد و خاک پاک شده است. کتابها، ورقهای کاغذ، جعبه ها و سایر اشیاء را روی مانیتور خود قرار ندهید.

همیشه به شکافهای بالای مانیتور توجه کافی داشته باشید تا گرمای اضافی به راحتی دفع شود. اگر این گرما دفع نشود گرمای اضافی به قطعات الکترونیکی مانیتور سرایت کرده که نتیجه آن بهم ریختگی رنگ، لرزش تصویر و مشکلات دیگری را برای مانیتور است.

برای جلوگیری از صدمات ناشی از نوسانات برق حتما از محافظ استفاده کنید. این دستگاه ها شاید قیمت بالایی داشته باشند اما باعث می شوند تا به میزان زیادی خرابی های ناشی از این مسئله کاسته شود.

برای محافظت از پنل مانیتور، از زدن هر گونه ضربه به آن به ویژه با هر وسیله نوک تیز جدا خودداری کنید. خراب شدن قابی که دور مانیتور قرار دارد باعث نفوذ گرد و خاک در داخل دستگاه می شود و در نتیجه مانیتور شما از کار می افتد.

یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید نحوه پاک کردن صفحه نمایش است. برای پاک کردن صفحات پنل مانیتور از liquid و cleaning LCD استفاده کنید. این دستال ها کمترین آسیب را به مانیتور شما وارد می کنند.

برای مدت طولانی از یک تصویر ثابت بر روی صفحه مانیتور استفاده نکرده و فاکتور screen saver را فعال کنیدو همچنین در مواقعی که کامپیوتر شما خاموش است مانیتور را هم از طریق کلید ON/OF خاموش کنید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.