نکات طلایی حفاظت از هدفون

۲۶خردادماه،

هر وسیله الکتریکی نیاز به یکسری مراقبت ویژه دارد که می تواند طول عمر هر دستگاهی را از میزان عمر مفیدش بیشتر کند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، اسپیکر، کیبورد، ماوس و … از جمله وسیله های جانبی می باشند که در کنار رایانه استفاده می شوند. هدفون نیز یکی از این وسیله هاست که البته کاربردهای متفاوت دیگر مانند استفاده در کنار تلویزیون یا تلفن همراه را نیز دارد. هدفون ها سبب می شوند شما یک حریم خصوصی از نظر صدا داشته باشید و تنها خودتان مطلبی را بشونید و موسیقی خاصی را گوش کنید.

برای آنکه همیشه بتوان این حریم خصوصی را حفظ کرد باید به نکات حفاظتی از هدفون ها توجه خاصی داشت. از این رو تعدادی از مهمترین نکاتی که همیشه باید در نظر داشته باشید را برای شما آماده کرده ایم:

** اولین نکته نگه داری از هدفون ها از سیم آن آغاز می گردد. از کشیدن و یا وارد کردن فشارهای بسیار در طول سیم اجتناب کنید. اینگونه سیم ها دارای حساسیت خاصی می باشند که هر فشاری می تواند تارهای ظریف داخلی آن را از بین ببرد.

** گرما یکی از دشمنان اصلی هدفون و سیم آن است که همیشه در اطراف رایانه نیز دیده می شوند. برای مثال اگر کیس شما داغ کرده است هیچوقت هدفون را نیز روی آن قرار ندهید چرا که سبب خراب شدن و یا اسیب رسیدن به سیم آن می گردد.

** گوشی های هدفون نیز باید به دقت مراقبت شوند و از جمله نکات محافظتی این بخش باید به درست قرار دادن آن روی گوش اشاره کرد. فشار بسیار به این بخش وارد نکنید چرا که غالبا پلاستیکی می باشند و راحت می شکنند.

** حواستان به فیش های انتهای سیم باشد چرا که هر حرکت اشتباه می تواند سبب قطع شدن آن ها شود. برای خارج کردن فیش از دستگاه هیچوقت سیم را نکشید بلکه باید دست را در جلوترین قسمت فیش قرار دهید به طوری که به سیم و محل اتصال سیم و فیش فشاری وارد نشود.

** همیشه موقع خرید به اندازه هدفون ها دقت داشته باشید چرا که باید متناسب با سر شما تنظیم شوند و در غیر این صورت فنر های تنظیماتی آن بسیار زودتر از عمر مفید هدفون از بین خواهند رفت.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.