نکات مفید برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

اتاق غذا خوری محلی آرام و صمیمی است که همه اعضای خانواده کنار هم جمع می شوند. اگر چه در خانه های کوچک امروزی اتاقی به نام غذا خوری وجود ندارد ولی این محل به آشپزخانه و یا بخشی از قسمت پذیرایی منتقل شده است.
در این جا می خواهیم یک سری از نکات را در ار تباط با اتاق غذا خوری به شما بگوییم تا بتوانید محیطی آرام و پر از انرژی را برای در کنار هم بودن فراهم کنید.
– سعی کنید فضای غذا خوری نزدیکترین جا به آشپزخانه باشد.
– اگر در خانه اتاقی برای غذا خوری ندارید قسمتی از پذیرایی را برای غذا خوری در نظر بگیرید و ترجیحا این قسمت را با پاراوان محدود کنید. اختصاص دادن بخشی از پذیرایی برای غذا خوری و محدود کردن آن حس صمیمی تری به اعضای خانواده می دهد.
– اگر میز غذا خوری شما چهار گوش است بهتر است با یک رومیزی زیبا گوشه های تیز آن را بپوشانید تا بر اساس قوانین فنگ شویی انرژی راحت تر جریان پیدا کند. اما اگر میز شما گرد است انرژی به راحتی گردش پیدا می کند و تمام افراد به راحتی به وسایل و غذاهای روی میز دسترسی دارند، همین طور همه ی افراد همدیگر را به راحتی می بینند و می توانند بدون مشکل با هم صحبت کنند.
– اگر فضای کوچکی را به غذا خوری اختصاص داده اید با نصب آینه آن را دلبازتر کنید. بهتر است که آینه را رو به روی میز غذا خوری نصب کنید تا فضا را به طور مجازی بزرگ تر نشان دهد.
– اگر اتاقی به غذا خوری اختصاص داده اید سعی کنید که چیدمان تان به گونه ای باشد که حداقل تعداد صندلی ها پشت به در و یا پنجره باشند.
– در قسمت غذا خوری از گیاهان سبز استفاده کنید. زیرا گیاهان به محیط انرژی می دهد و حالت سرزندگی را در محیط حفظ می کند.
– برای اتاق غذا خوری بهتر است از رنگ های روشن و سر زنده استفاده کنید.
– اگر می خواهید روی میز گلدان و یا ظرفی برای تزیین بگذارید،د نباید زیاد بزرگ یا بلند باشد،به صورتی که افرادی که دور میز می نشینند نتوانند همدیگر را ببینند یا هنگام سرو غذا جلوی دستمان را بگیرد.
– سعی کنید اجزای میز غذا خوری شما از جنس های طبیعی مثل چوب باشد. این کار محیط را صمیمی تر می کند و باعث می شود که کمتر احساس دوری از طبیعت را داشته باشیم.
– روی میز غذا خوری خود شمع روشن کنید. چون نور شمع فضای آرامی را به وجود می آورد که برای هضم غذا مناسب است. البته بهتر است که از شمع های کوتاه استفاده کنیم تا هم جلوی دید افراد را نگیرد و هم هنگام سرو غذا مشکل ساز نشود.

منبع: کاشانه

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مینا:

    خیلی عالی بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.