نکات مهم برای سفر به دبی”مسافران دبی بخوانند”

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

نکات مهم برای سفر به دبی”مسافران دبی بخوانند”۱٫۰ out of 5 based on 1 review

نکات برای سفر به دبی

این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفرهای خارجی بروند یا آن عده ای که اصولا ارز گران هم نمی تواند آسیب چندانی به برنامه های اوقات فراغت شان بزند!

دبی یکی از مقاصد گردشگری ایرانیانی است که تجربه سفرهای خارجی را دوست دارند اما اگر سال گذشته به یکی از آژانس های مسافرتی زنگ می زدید و بسته سفر به دبی را می خواستید باید حداقل از یک ماه پیش رزرو می کردید اما الان هر وقت زنگ بزنید برای هر زمان که بخواهید می توانید تورتان را بخرید. به این ترتیب باید گفت گردشگری در سواحل خلیج فارس این روزها رونق سابق را ندارد.

تور دبی چند؟
اگر بخواهید فقط پرواز بخرید باید بدانید پرواز رفت و برگشت تابان ۲۳۰ هزار تومان، کیش ایر ۱۹۰ هزار تومان، ماهان به دبی ۳۸۵ هزار تومان و هواپیمایی امارات از ۵۱۳ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
اما اگر بخواهید تور دبی را بخرید به ازای سه شب و چهار روز سفر به دبی اگر دو نفر باشید و با هواپیمایی ماهان بخواهید سفر کنید، اقامت در هتل سه ستاره برای هر نفر از ۸۶۵ تا ۹۸۵ هزار تومان، اقامت در هتل چهار ستاره از ۹۹۵ تا یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان، اقامت در هتل پنج ستاره از یک میلیون و ۳۹۵ تا یک میلیون و ۸۸۵ هزار تومان هزینه دارد.

خوبی تور با هواپیمایی ماهان این است که قیمت هایش ثابت است و با تغییر نرخ ارز شما متضرر نمی شوید اما اگر بخواهید با هواپیمایی تابان سفر کنید باید به ازای سه شب و چهار روز اقامت در هتل سه ستاره ۲۳۰ هزار تومان به علاوه ۵۷۰ درهم، هتل چهار ستاره ۲۳۰ هزار تومان به علاوه ۷۳۰ درهم، هتل پنج ستاره ۲۳۰ هزار تومان به علاوه ۱۱۳۰ درهم بپردازید.

این هزینه ها، هزینه دریافت ویزای شما را هم تامین می کند. اگر بخواهید از طریق آژانس اقدام کنید، برای گرفتن ویزای امارات باید ۲۶۰ درهم بپردازید. هتل های سه و چهار ستاره صبحانه و ناهار شما را تامین می کند ولی هتل پنج ستاره فقط صبحانه دارد.
اگر سال گذشته به یکی از آژانس های مسافرتی زنگ می زدید و بسته سفر به دبی را می خواستید باید حداقل از یک ماه پیش رزرو می کردید اما الان هر وقت زنگ بزنید برای هر زمان که بخواهید می توانید تورتان را بخرید. به این ترتیب باید گفت گردشگری در سواحل خلیج فارس این روزها رونق سابق را ندارد

دبی کجاست؟
دبی دقیقا در جنوب ایران قرار گرفته که اگر سوار هواپیما شده و از تهران راهی آن شوید یک ساعت و ۴۵ دقیقه زمان می برد تا به دبی برسید. دبی بعد از ابوظبی بزرگترین شیخ نشین امارات متحده عربی است.
امارات ۳۸۸۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن هرگز به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی رسد اما اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب توریست ایجاد کنند.

با توجه به گرانی ها بهتر است پیش از سفر به هر کشور خارجی نکاتی را بدانید که سفرتان را راحت تر کند. برای سفر به دبی نیز به پیشنهادات ما فکر کنید:

۱- اگر می خواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید که ورودی اش پنج درهم است و بقیه مسیر از طریق تاکسی متر محاسبه می شود.

۲- موبایل تان خود به خود رومینگ می شود ولی پیشنهاد می کنیم یک کارت تلفن ۳۰ درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت ۱۰۰ درهمی بخرید. به هیچ وجه از تلفن هتل استفاده نکنید چرا که قیمتش بسیار سرسام آور است.

۳- اگر در هتل اقامت می کنید باید بدانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح ماشین جلوی هتل می ایستد تا شما را به صورت رایگان به ساحل و مراکز خرید ببرد.

۴- از بین پاشاژها و مراکز خریدی که در دبی وجود دارد، «انصار مال» هم قیمت اجناسش پایین تر است هم کیفیت بهتری دارد و هم تنوع اجناسش بیشتر است.

نکات برای سفر به دبی

۵- هنگام سفر به دبی مراقب باشید با خود داروی کدئین دار یا داروی آرام بخش همراه نداشته باشید که اگر ماموران فرودگاه دبی متوجه شوند شما را دستگیر یا جریمه سنگین می کنند. فرودگاه دبی به ایرانی ها خیلی سختگیری می کنند و حتی ممکن است مجبور شوید کمربند و کفش های تان را درآورید تا شما را بازرسی بدنی کنند.

۶- چه در ایران و چه در دبی باید به شدت مراقب باشیدکه ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی پاسپورت و ویزایتان بکوبند در غیر این صورت بدجوری گرفتار می شوید و حتی ممکن است ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۲

مخالفم + ۰


دانستنی های سفری Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.