نکات مهم درمورد پخت شیرینی ها

نکاتی که باید درهنگام شیرینی پزی در منزل به یاد داشت:

از سالم بودن مواد اطمینان پیدا کنید.

برای تهیه ی شیرینی ها، به کاربردن مقیاس "گرم" به جای پیمانه بهتر است.

سعی کنید دستورها و مراحل را مانند آنچه نوشته شده است ،انجام دهید و از کارهای دیگر که در دستور نوشته نشده ،خود داری کنید.

درجه حرارت فر را جدی بگیرید، واز تنظیم بودن فر اطمینان پیدا کنید. برای تهیه ی شیرینی خانگی، بیشتر درجه حرارت های ۱۶۰تا۱۸۰ درجه سانتی گراد را بکار میبرند. اگر جز این باشد باید بدانید که درجه حرارت را باید ۲۰ درجه کمتر از درجه داده شده قرار بدهید؛ یعنی اگر ۱۹۰ درجه سانتی گراد است، شما باید روی ۱۷۰ درجه بگذارید. همچنین مدت زمان پخت را ۵ دقیقه زودتر محاسبه کنید؛یعنی اگر در دستوری مدت پخت ۲۵ دقیقه گفته شده، شما باید ۲۰دقیقه زمان بدهید.

سعی کنید مواد را درست و کامل اندازه گیری کنید همچنین همه ابزار مورد نیاز را پیش از آغاز به کار در دسترس قرار دهید.

برای تهیه شیرینی ها مواد را با محیط هم دما میگیرند(پیش فرض) که اگر جز این باشد ، در دستور گفته میشود.

بهتر است برای تهیه خمیر شیرینی ها، از دستانتان استفاده کنید زیرا حالت خمیر را با دست بهتر احساس میکنید.

برای اینکه آرد بیشتری به خورد شیرینی ها ندهید، آن را بین دو ورق کاغذ روغنی پهن کنید، چون آرد، موجب خشک شدن شیرینی میشود.

خمیر شیرین ها نیاز به ورز دادن زیاد ندارد ، ورز دادن بیش از اندازه ،موجب خشک شدن شیرینی میشود.

شکری که برا ی شیرینی بکار میبرید، باید دانه ریز باشد، یا اینکه پودر شکر بکار ببرید.

همیشه در تهیه شیرینی ها ی خشک، ۲ قاشق از آرد را بردارید و در مرحله پایانی کم کم اضافه کنید؛ چون توانایی جذب آردها متفاوت است. بنابراین اگر نیاز باشد، آن ۲ قاشق را افزوده و اگر احساس کردید که خمیر از حد معمول رقیق تر است و به دست میچسبد، آن زمان میتوانید کمی دیگر ارد بیافزایید .

آرد را باید الک کنید.

اندازه تخم مرغ ها به طور معمول متوسط است و اگر نیاز به تخم مرغ هخای کوچکتر یا بزرگتر باشد حتما در دستور ذکر خواهد شد.

در تهیه شیرینی ها بهتر است از مارگارین به جای کره استفاده کنید و در دستور هایی که روغن در آن بکار رفته است از روغن مخصوص شیرینی خشک (روغن صاف) استفاده کنید. این روغن را میتوانید از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه کنید.

بهترین ظرف برای طبخ شیرینی ها ، سینی ها یلبه کوتاه میباشد. همچنین این سینی ها از نظر اندازه باید طوری باشد که وقتی داخل فر قرار میگیرند، حداقل ۱۰سانتی متر از هر طرف با دیواره فر فاصله داشته باشند تا حرارت به راحتی پخش شود.

بهتر است خمیر شیرینی را یک ساعت در یخچال استراحت دهید سپس آن را قالب بزنید.

قبل از گذاشتن شیرینی در سینی فر حتما به چرب بودن یا نبودن سینی توجه کنید و اگر لازم بود در سینی چرب شده قرار دهید. باید توجه داشت که حتما سینی را با روغن جامد یا کره چرب کنید.

برای نگهداری شیرینی ها ی نرم آنها را در ظرف در بسته ای که هوا داخل آن نفوذ نمیکند بگذارید. اگر این شیرینی خشک شد ، یک چهارم از یک سیب را داخل ظرف مخصوص شیرینی بگذارید ودرب آن را محکم ببندید. شیرینی هایی که کاملا باید خشک و شکننده باشند را در ظرفی که کیپ نمیشود و هوا داخل آن نفوذ میکند، نگهداری کنید.

وقتی شیرینی های خشک را از فر خارج میکنید اجازه دهید داخل سینی خنک شوند. سپس آنها را از روی سینی بردارید.

اگر در نقاط مرتفع زندگی میکنید برای تهیه شیرینی ها باید ۲ تا ۴ قاشق سوپ خوری به هر پیمانه مایعات اضافه کنید. یک هشتم الی یک چهارم قاشق چای خوری از میزان بیکینگ پودر و یک الی سه قاشق سوپ خوری از هر پیمانه شکر کم کنید.

اگر در نقاط هم سطح دریا یا کم ارتفاع زندگی میکنید باید برای هر پیمانه یک الی دو قاشق سوپ خوری از مایعات بردارید و یک هشتم الی یک چهارم بیکینگ پودر به دستور و یک قاشق سوپ خوری شکر به پیمانه خود اضافه کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.