نکو: دولت و مجلس به‌جای سیاسی کاری، مشکلات مردم را برطرف کنند

یک نماینده سابق مجلس تاکید کرد: نظام و مردم خواهان فضای امن سیاسی و نقدهای سازنده هستند. ‌

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان با قواعد متفاوت سیاسی نسبت به سایر کشورها مواجه هستیم. سیاسی کاری‌ و تقابل های سیاسی هنوز در کشور ما جریان دارد و بیش از آنکه به سیاست‌ورزی با عقلانیت تبدیل شود به عقده‌گشایی می گراید.

وی ادامه داد: این در حالیست که نظام و  خود مردم ما خواهان فضای امن سیاسی و نقدهای سازنده هستند، ‌اما معمولا فضای سیاسی کشور ما در رقابت‌های سیاسی، آلوده‌تر از فضای سیاسی کشورهای توسعه یافته می شود.

نکو گفت: جناح حاکم باید با عقلانیت کافی سیاست را از زورگویی و کلنجار به سمت و سوی تعامل و نقد سازنده پیش ببرد. اگر چنین رفتاری پیش نگیرد رفته رفته محبوبیت خود را از دست می دهد و از نمره قابل قبولی برخوردار نخواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: قواعد بازی حقیقی را جریانات سیاسی به خوبی ایفا نمی‌کنند و در جهت حذف رقیب در حرکت هستند  که این کار به نارضایتی مردم می انجامد. حالا که دوره کوتاهی از عمر دولت روحانی باقی مانده است و  مجلس تازه نفس است، فرصت خوبی است تا این دو قوه با تجربه خود و همچنین انگیزه هایی که برای توسعه کشور دارند با همکاری هم مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی در پایان گفت: به جای سیاسی کاری ها، طیف بندی و تخریب، دولت و مجلس باید در راستا حل مشکلات معیشتی مردم، مشکلات حوزه سیاست خارجی و داخلی با یکدیگر قدم بردارند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.