نگاهی به ۱۰ سیاست اشتباه اوباما که وخامت بازار کار آمریکا را تشدید کرد

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از امریکن دریم، حقیقت این است که اباما با اتخاذ سیاست های اشتباه خود اوضاع اقتصادی را نه تنها بهبود نداد بلکه شرایط آن را بویژه در بخش اشتغال وخیم تر ساخته است.

حقیقت این است که باراک اوباما با سیاست های اشتباه خود در حال از بین بردن فرصت های شغلی آمریکا می باشد. مقررات او وضعیت کسب و کار آمریکایی ها را کاملا فلج کرده است، او با ” توافقنامه های تجارت آزاد” خود ضربه ی سنگینی به بخش مشاغل وارد کرد، لایحه بهداشتی اوباما نیز پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به بدترین قانون مرتبط با مشاغل را دارد،و از طرفی با میزان بدهی هایی که اوباما برای آمریکا به بار آورده است،برای سال ها روند اشتغال زایی را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

اوباما در حوزه آمار کار و اشتغال، به احتمال زیاد به عنوان بدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده شناخته خواهد شد.

در دوره ریاست جمهوری وی و بنا بر تصمیمات و سیاست های غلط وی، تمامی آمار های اقتصادی شرایط بدتری را به خود دیدند.در حال حاضر پیش بینی شرایط پیش روی اقتصاد آمریکا و بازار کار آن بنا به احتمال رویداد بحران اقتصادی دیگر،غیر قابل پیش بینی و تا حدی نگران کنننده است.

اکنون به بررسی ۱۰ تصمیم اوباما که در پی آن بازار مشاغل آمریکا را متضرر کرد، می پردازیم:

۱٫ مسدود کردن خط لوله نفت کیستون

خط لوله کیستون قابلیت ایجاد هزاران شغل جدید را در منطقه داشت.این خط لوله ۱۷۰۰ کیلو متری از کانادا تا ایالت تگزاس امتداد داشت.

سرمایه گذاری در این بخش می توانست خود یک قدم بزرگ به سمت استقلال از نفت خاورمیانه باشد.

این خط لوله می توانست روزانه بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ بشکه نفت را از قلب آلبرتا به پالایشگاه های تگزاس منتقل کند و به احیا اقتصاد مونتانا، داکوتای جنوبی، کانزاس، اوکلاهما، نبراسکا و تگزاس کمک شایانی کند.

این امر به کاهش هزینه های انرژی در ایالات متحده نیز می توانست کمک کند.

قطعا می توانست تاثیر مثبتی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

اما به جای آن، باراک اوباما تصمیم به توصیه گروه های تندرو زیست محیطی گوش کرد و اجرای طرح را متوقف نمود.

در نتیجه تمام مزیت های آن را از دست دادیم.

فقدان یک سیاست انرژی منسجم از سوی دولت فعلی به همه ما آسیب های جدی رسانده است.از زمانیکه باراک اوباما وارد کاخ سفید شد، قیمت بنزین حدود ۸۴ درصد افزایش یافته است!

۲٫ لایحه بهداشت و درمان اوباما

قطعا قانون بهداشت و درمان اوباما به مرگ تعداد بی شماری از افراد بیکار منجر خواهد شد.

براساس این قانون مشاغلی که حداقل دارای ۵۰ کارگر تمام وقت هستند ملزم به ارائه پوشش بیمه بهداشتی گران قیمتی برای کارگران خود خواهند بود و همچنین واحدهایی که بیش از ۳۰ کارگر دارند نیز ملزم به پرداخت ۲۰۰۰ دلار جریمه برای هر کارگر می باشند.

در چندین مورد تاثیر آن را خواهیم دید:

۱) باعث می شود کسب و کارهای کوچک تعداد کارگران تمام وقت خود را زیر ۵۰ کارگر نگه دارند.

۲) برخی از کسب و کارها نیز به اخراج کارگران به خاطر گران بودن هزینه ها مبادرت خواهند کرد.

۳) بدین ترتیب کسب و کارها در ایالات متحده توانایی رقابتی کمتری را با همتایان خارجی خود برخلاف گذشته خواهند داشت.

بنابراین مشاغل و حتی کسب و کارهای بیشتری، ایالات متحده را ترک خواهند کرد.

اما حتی اگر اوباما همه جوانب این طرح را بداند، او در مورد اجرای این طرح کاملا و سرسختانه مصر است.

به اظهارات اوباما در کمپین های انتخاباتی اش در این مورد توجه فرمایید:

“من با کسی که می خواهد در مسیر بهبود نظام مراقبت های بهداشتی و قوانین مراقبت های بهداشتی مان،با من همکاری کند،حتما تعامل خوبی خواهم داشت،در غیر اینصورت قانونی که به تصویب رسیده همچنان به قوت خود معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.

۳٫ مقررات دست و پا گیر(فلج کننده)

دولت اوباما قوانین دست و پاگیر متعددی را برای حمایت از مشاغل و حرفه ها طرح ریزی کرده است اما در حقیقت مجموعه ای از اقدامات بودند که تاثیرات منفی بر مشاغل و کسب کار گذاشته است.

بنیاد هریتج در گزارشی می گوید که “دولت اوباما از ژانویه ۲۰۰۹ تا اواسط سال مالی ۲۰۱۱، ۷۵ مورد قانون کلی را بر اقتصاد آمریکا تحمیل کرد که براساس برآوردی هزینه سالیانه اجرای ان ۳۸ میلیارد دلار می باشد.

تنها در شش مورد از آنها تجدید نظر صورت پذیرفته که در مجموع تنها ۱٫۵ میلیارد دلار صرفه جویی شده است.تنها در مورد قانون بهداشت و درمان اوباما،۱۳۰۰۰ صفحه قانون جدید نوشته شده است.

چگونه می توان انتظار داشت که مشاغل و کسب وکارهای ایالات متحده در چنین محیطی رشد و به فعالیت خود ادامه دهند؟

۴٫ مالیات

باراک اوباما در تلاش است از راه های مختلف بر ما مالیات های جدیدی را اعمال نماید.

تنها در مورد قانون بهداشت و درمان جدید اوباما بیش از ۲۰ قانون مالیات جدید لحاظ گردیده است.

به نظر نمی رسد اوباما از تاثیر مالیات های سنگین تحمیلی بر روی کسب و کار امریکا درک مشخصی نداشته باشد.

به مقاله بلومیرگ در این خصوص توجه کنید:

اصرار رئیس جمهور (و دموکرات های حاضر در کنگره) بر اعمال مالیات بیشتر خود اقدامی ست در جهت از بین بردن مشاغل.یعنی، مالیات بیشتر مانع سرمایه گذاری از سوی کسب و کارها و ترس مصرف کنندگان از هزینه کردن خواهد شد. بسیاری در طبقه متوسط ​​بر این باورند که میزان مالیات ها زیاد می باشد، و همین امر به کاهش هزینه های آنها ،و در نتیجه کاهش تقاضا برای کالاها و خدمات منجر خواهد شد.

۵٫ توافقنامه های تجارت آزاد

پیشتر باراک اوباما بارها در سفرهای خود به نقاط مختلف آمریکا اعلام کرده بود که توافقات “تجارت آزاد” فرصت های شغلی زیادی را برای کارگران آمریکایی در طبقه متوسط جامعه ایجاد خواهد کرد.

در حال حاضر، همه شما به کذب بودن این ادعا آگاهی دارید. هر سال، ایالات متحده صدها میلیارد دلار کالا از کشورهای دیگر خریداری می کند در حالیکه میزان خرید آنها از ما به مراتب کمتر است.

این دلارها می توانند از مشاغل و کسب و کار ایالات متحده حمایت کنند!

از آنجا که ما دارای یک تجارت نامتعادل با شریکان تجاری خود هستیم، شهرهای تولیدی سابق ما اکنون به چرک زخم های امروزی تبدیل شده اند.شهرهایی که زمانی اقتصادهای پررونقی را داشتند اکنون به سان قبرستان های سوت و کور می مانند.

تنها در سال ۲۰۱۰، روزانه به طور متوسط​ ۲۳ واحد تولیدی تعطیل می شدند.

به طور کلی، از سال ۲۰۰۱ تاکنون در ایالات متحده بیش از ۵۶،۰۰۰ واحد تولیدی-صنعتی تعطیل شده اند.

پس چرا اوباما در این مورد کاری انجام نمی دهد؟

اوباما به جای معکوس کردن این روند منفی اقتصادی،خواهان تجارت بیشتر با چین است.

در حال حاضر، ایالات متحده حدود ۴ دلار برای خرید یک کالا یا خدمات از چین هزینه می کند این در حالیست که چین،تنها یک دلار هزینه می کند.

چین تعرفه های ناعادلانه ای بر کالاهای صادراتی ما تعیین کرده است.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، یک جیپ گرند چروکی که ۲۷٫۴۹۰ دلار در ایالات متحده قیمت گذاری می شود در چین ۸۵۰۰۰ دلار فروخته می شود.(با تعرفه های که چین اعمال می کند)

آیا اوباما بیشتر از این می خواهد؟

بنا به گزارش موسسه سیاست اقتصادی، هر سال آمریکا نیم میلیون شغل را به خاطر نفوذ چین،از دست می دهد.

بنا به گفته پروفسور آلن بلایندر از دانشگاه پرینستون:”اگر روند انتقال فعلی مشاغل ادامه پیدا کند،در دو دهه آینده ۴۰ میلیون شغل از ایالات متحده به خارج منتقل خواهند شد”.

علاوه بر حذف میلیون ها شغل در آمریکا،قراردادهای جدید تجارت آزاد در مسیر ملغی کردن قانون “خرید کالاهای آمریکایی” می باشد.

۶٫ از بین بردن عمدی صنعت زغال سنگ

به نظر می رسد قوانین جدید مبارزه با انتشار کربن،ارائه شده از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست ،کارخانه های پودر زغال سنگ را هدف قرار داده است.

به مقاله ای در این خصوص از واشنگتن پست توجه نمایید:

مقامات صنعتی و کارشناسان محیط زیست در مصاحبه ای اعلام داشتند که براساس قانون جدید،و الزامات ارائه شده از سوی دولت اوباما،در آمریکا کارخانه هایی با سوخت زغال سنگ احداث خواهند کرد که توجهی به میزان خروجی کربن به محیط نخواهند داشت.

چنین به نظر می رسد که اعمال این استاندارد به طور موثر ،توسعه و استفاده از نیروگاه های زغال سنگ جدید را ممنوع و با مشکلات بسیاری مواجه نماید.

۷٫ هدر دادن سرمایه

به جای صرف منطقی و با برنامه ی سرمایه ملی در جهت رونق اقتصاد کشورمان، دولت اوباما همچنان به صرف منابع مالی ما در برخی از بی فایده ترین راه های قابل تصور ادامه می دهد.

به برخی از این موارد در ذیل اشاره گردیده است:

در سال ۲۰۱۱، موسسه های ملی بهداشت و درمان آمریکا ۵۹۲٫۵۲۷ دلار را برای مطالعه مشکلات شامپانزه ها هزینه کرد!

موسسه های ملی بهداشت بیش از ۵ میلیون دلار در یک وب سایت به نام Sexpulse که در آن”مردان آمریکایی به دنبال پیدا کردن شریکان جنسی همنوع بودند” هزینه کرده است.

بنا به گزارش شبکه فاکس نیوز،این وب سایت تصاویر همجنس گراها را نیز در اختیار کاربران خود قرار می داد و اینکه بنا به گزارشات موجود،دولت فدرال،تقریبا ۷۵۰۰۰۰ دلار برای ساخت یک زمین بازی فوتبال برای زندانیان حاضر در گوانتانامو هزینه کرده است.

از این گونه موارد غیرمنطقی هزینه منابع مالی کشورمان ده ها مورد موجود می باشد.

۸٫ باراک اوباما وابستگی به دولت را افزایش داده است

از طرفی باراک اوباما، با سیاست های اشتباه خود، کسب و کارهای کوچک را نیز فلج ساخته است،طوری که زمینه وابستگی بیشتر مردم آمریکا را به دولت فدرال مهیا کرده است.  

اما دیدن ده ها میلیون نفر از آمریکایی های بیکار و عدم تاثیر مثبت آنها بر اقتصاد واقعا ناخوشایند است.

پس از ورود اوباما به کاخ سفید،شمار آمریکایی های متقاضی دریافت کوپن های غذا از ۳۲ میلیون نفر به ۴۶ میلیون نفر افزایش یافته است.

مهم تر اینکه، دولت اوباما میلیون ها دلار را برای تبلیغات و تشویق بیشتر مردم به دریافت کوپن های غذا هزینه کرده است.

در چهار ماه گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده با استفاده از تبلیغات رادیویی، افراد واجد شرایط را به نام نویسی جهت دریافت کمک های غذایی دولت تشویق می کرد که بیشتر بر روی افراد مسن، کارگران دستمزد پایین، بیکاران و اسپانیایی ها متمرکز شده بود.

به طور کلی، مقدار پولی که دولت فدرال از زمان ورود باراک اوباما به کاخ سفید مستقیما به مردم آمریکا داده است،تا ۳۲ درصد افزایش یافته است.

۹٫ باراک اوباما از بن برنانکی، رئیس خزانه داری فدرال به طور کامل پشتیبانی کرد و قصد دارد او را برای دومین بار نیز نامزد این پست نماید

آمریکایی ها بیش از همیشه بر این باورند که خزانه داری فدرال یکی از اصلی ترین بخش های تاثیر گذار در مشکلات اقتصادی می باشد.

و اینکه آقای بن برنانکی مسئول اداره و مدیریت خزانه داری فدرال در این دوره رکود اقتصادی بوده است!

متاسفانه، بن برنانکی، رئیس خزانه داری فدرال دارای یک سابقه کاری بسیار بد می باشد.

اما به جای برکناری او بخاطر عملکرد بدش در دوره اول، باراک اوباما تصمیم به معرفی بن برنانکی برای دوره بعدی دارد. اینهم یکی دیگر از تصمیمات نسنجیده باراک اوباما!

۱۰٫ افزایش بدهی ملی باعث از بین رفتن میلیون ها میلیون شغل در آینده خواهد شد

میزان بدهی که باراک اوباما برای اقتصاد آمریکا به ارمغان آورده واقعا نگران کننده است و در سال های آینده اقتصاد ملی آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

زمانیکه که باراک اوباما وارد کاخ سفید، بدهی ملی ایالات متحده ۱۰٫۶ تریلیون دلار بود.در حال حاضر میزان بدهی آمریکا در آستانه عبور از مرز ۱۶ تریلیون دلار است.

میزان بدهی اضافه شده به آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما با ۴۱ رئیس جمهور قبلی آمریکا برابری می کند.

در این مورد،میزان بدهی دولتی ایالات متحده از یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا بیشتر است.

اما باراک اوباما نتواسته است از روند روبه افزایش بدهی ها جلوگیری کند. در واقع، دولت فدرال هر ساعت ۱۵۰ میلیون دلار از منابع مالی کودکان و نسل های بعدی ما را به سرقت می برد.

در پایان این که ادامه روند فعلی به اضمحلال سیستم مالی ما و در نهایت سقوط اقتصاد ملی مان منجر خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.