نگاهی گذرا به عملکرد تیم والیبال ایران

کد خبر: ۸۷۶۵۲

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد – ۲۰:۱۴

 

تیم ایران را می توان بهترین و بدشانس ترین تیم قاره آسیا نام برد

تیم ملی والیبال ایران در هفت دیدار خود در مسابقات والیبال انتخابی المپیک با پنج پیروزی و دو شکست به کار خود پایان داد و با بد اقبالی با اختلاف یک امتیاز از راهیابی به المپیک لندن بازماند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات انتخابی المپیک در توکیو با شکست ژاپن مقابل ایران در آخرین دیدار این رقابت ها به پایان رسید.
تیم ملی والیبال ایران در پنج پیروزی خود، سه برد سه بر صفر( ژاپن، ونزوئلا و کره جنوبی)، یک پیروزی سه بر یک (پرتوریکو)  و یک برد سه بر دو (چین) کسب کرد. همچنین این تیم دو شکست مقابل تیم های راه یافته به المپیک با نتیجه سه بر یک (استرالیا) و سه بر صفر (صربستان ) را تجربه کرد.
ملی پوشان کشورمان در مجموع هفت دیدار خود ۶۱۲ پوئن کسب کردند و ۵۴۷ پوئن به حریفان دادند که در این میان ۱۶ ست را بردند و ۹ ست را باختند.
تیم ایران در پایان با کسب ۱۴ امتیاز رتبه سوم جدول را از آن خود کرد و بالاتر از کره جنوبی، چین و ژاپن دیگر نمایندگان آسیا در جدول رده بندی ایستاد.
مردان والیبال کشورمان با میانگین سنی ۲۴٫۴ سال، دومین تیم جوان مسابقات بودند که با عملکرد خوب خود بالاتر از تیم های آسیایی خود قرار گرفتند. ایران در صورتی که تنها یک ست دیگر در دیدار استرالیا یا دو ست در بازی مقابل صربستان بدست می آورد،  به المپیک ۲۰۱۲ لندن صعود می کرد که با بد اقبالی بسیار از دست یافتن به این مهم بازماند.
البته ضعف مدیریت در AVC  که موجب شد قاره پهناور آسیا هیچ نماینده ای در رقابت های والیبال المپیک لندن نداشته باشد، بی تاثیر نبوده که این موضوع اعتراض شدید مسئولین فدراسیون والیبال ایران را به فدراسیون جهانی والیبال در برداشت.

نتایج تیم ملی ایران والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک به قرار زیر است:
ایران ۳ – کره جنوبی صفر
ایران ۳ – چین ۲
ایران ۱ – استرالیا ۳
ایران ۳ – پورتوریکو ۱
ایران ۳ – ونزوئلا صفر
ایران صفر – صربستان ۳
ایران ۳ – ژاپن صفر

جدول رده بندی نهایی این رقابت ها نیز به قرار زیر است:
۱ صربستان ۲۱ امتیاز
۲ استرالیا ۱۵ امتیاز
۳ ایران ۱۴ امتیاز
۴ ژاپن ۱۱ امتیاز
۵ چین ۱۱ امتیاز
۶ کره جنوبی ۸ امتیاز
۷ ونزوئلا ۳ امتیاز
۸ پورتوریکو ۱ امتیاز

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.