نگاه تربیتی امام راحل بر احیای هویت جوان ایرانی مسلمان متمرکز بود

‘محمدصادق اکبری’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) افزود: در حقیقت، امام (ره)،احیای هویت جوان مسلمان ایرانی را به عنوان یک اصل اساسی و مهم در دیدگاه های تربیتی خود، لحاظ کرد.

وی گفت: تمرکز بر روی این دیدگاه و ترویج آن از سوی این پدر معنوی و دلسوز باعث شد تا جوانانی که درآن شرایط و در محیط های تربیتی ناسالم پرورش یافته بودند،با ندای امام راحل به خویشتن خود بازگردند.

اکبری ادامه داد: این افراد با شنیدن رهنمودهای ناب و ارزشمند امام خمینی (ره)،ریشه اصلی و وجود خود را به معنای واقعی درک کردند و پا به میدان گذاشتند.

وی با بیان اینکه آنان با پی بردن به عمق وجود خود و پیروی از پند و اندرزهای خمینی کبیر(ره) حماسه انقلاب را رقم زندند، گفت:آنان با زدودن زنگارها از وجود خود پابه پای دیگر افراد،‌ریشه های درخت تنومند انقلاب را با ایستادگی مقابل دشمنان، بارور کردند.

این مقام مسوول در وزات ورزش و جوانان ادامه داد: این جوانان در مواجهه با جنگ تحمیلی با تکیه بر فطرت خود و گوش به فرمان امام (ره) و گفتن لبیک به دعوت ایشان، در برابر دشمنان بعثی برای سربلندی میهن و ملت جنگیدند.

اکبری گفت: من معتقد هستم که دیدگاه کاربردی و اندیشمندانه امام خمینی (ره) در راستای تربیت جوانان اصلح و بیدارکردن فطرت درونی و وجودی آنان برای هموار کردن مسیر پیشرفت در جامعه بسیار موثر بود.

اجتمام**۹۱۳۴ ** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۴۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.