نگاه سلیقه‌ای به کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان را به انفعال می‌کشاند

فروردین ۱۴۰۳

“مسئول بسیج دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی” گفت: نگاه سلیقه‌ای نسبت به فعالیت‌های دانشجویی باید از عرصه دانشگاه حذف شود و عمل به قانون و آیین‌نامه‌ جایگزین آن شود.

مصطفی ملایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری ضعیف کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مسئولان وزارت علوم، دانشگاهیان، فعالان دانشجویی و اساتید صاحب نظری که می‌توانستند در این عرصه ورود پیدا کنند، به واسطه محافظه‌کاری به مسئله کرسی‌های آزاد اندیشی ورود پیدا نکردند.   
 
وی با تاکید بر لزوم توسعه کیفی و کمی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نگاه سلیقه‌ای نسبت به فعالیت‌های دانشجویی باید از عرصه دانشگاه حذف شود و عمل به قانون و آیین‌نامه‌ جایگزین آن شود که این امر مسلما سبب تشویق تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان برای ورود به فعالیت‌های دانشجویی و شرکت در کرسی‌های آزاد اندیشی خواهد شد.   
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه برخی دانشجویان قدرت شنیدن نظر مخالت را ندارند، گفت: دانشجوها باید ترس از شکست در کلام و نظریه را از خود دور کرده و به مرور زمان و با تجربه بیشتر به روند کار خود ادامه و موانع را برطرف کنند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری تنها ۶ کرسی آزاداندیشی در ترم تحصیلی قبل به سبب تمرکز بر نشست‌های انتخاباتی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به کلیاتی که در برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برای ۱۶ شهریور تا پایان دی ماه در نظر گرفته‌ایم، در هر ۸ دانشکده‌ این دانشگاه هر ماه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از کرسی‌های آزاداندیشی برنامه‌ریزی شده، اجرایی خواهد شد تا ما از عملکرد تشکلمان راضی شویم، همچنین کمک به دولت یازدهم برای خلق حماسه اقتصادی را نیز در این برنامه در نظر گرفته‌ایم.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.