نگرانی همسر عرفات از حضور کارشناسان روس در تیم تحققات مرگ یاسر عرفات

۰۸م آذر ،

همزمان با انتقاد همسر یاسر عرفات از حضور کارشناس روس برای نمونه‌برداری از بقایای جسد همسرش، یکی از رهبران برجسته حماس خواهان تسریع در روند شناسایی عامل مرگ عرفات شد تا این مساله دیگر علیه هیچ یک از رهبران فلسطینی تکرار نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرانسوی فیگارو امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: سهی عرفات، همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین محتاطانه به مساله مشارکت کارشناس روسی در جریان تحقیقات در خصوص شناسایی عامل مرگ همسرش می‌نگرد.

بعد از پیدا کردن آثار ماده پولونیوم ۲۱۰ در بعضی از وسائل شخصی یاسر عرفات، سهی عرفات به دستگاه قضائی فرانسه رفت تا شکایتی در این خصوص ترتیب دهد.

روزنامه فیگارو به نقل از سهی عرفات نوشت که حضور کارشناسان روسیه‌ای در جریان عملیات نبش قبر یاسر عرفات و نمونه‌برداری از پیکر وی، به شدت نگرانی وی را برانگیخته است.

بیوه یاسر عرفات اظهار کرد: کارشناسان روس چه ارتباطی با این مساله دارند؟ ما می‌دانیم که مزدوران دستگاه‌های ویژه روسیه در طول سال‌ها همچون اشخاصی خبره در مسموم کردن دشمنانشان به شمار می‌آیند؛ مسکو در قبل هم‌پیمان اصلی مردم فلسطین بود، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است.

سهی عرفات در ادامه افزود که مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص تابعیت کارشناسانی که در تحقیقات عوامل مرگ یاسر عرفات مشارکت می‌کنند، از وی مشورت نگرفته‌اند.

روزنامه فیگارو نوشت: روابط سهی عرفات و تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار پرتنش است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از منابع دیپلماتیک در ادامه نوشت که روسیه در آغاز کارشناسان خود را برای مشارکت در جریان نمونه‌برداری از پیکر یاسر عرفات اعزام کرد و بعد از این مسئله، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این پیشنهاد را پذیرفت.

در همین حال، محمود الزهار، یکی از رهبران برجسته در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تمام گروه‌های ذیربط خواست تا هر چه سریعتر از حقیقت عامل ترور یاسر عرفات پرده بردارند تا این مساله دیگر علیه هیچ یک از رهبران فلسطینی صورت نگیرد و تکرار نشود.

محمود الزهار خاطرنشان کرد: باید از این مساله پرده برداشته شود تا در میان مردم فلسطین دیگر کسی نباشد که به نفع اسرائیل عمل کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.