نگرانی کره جنوبی از اعتیاد جوانان به تلفنهای هوشمند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مقامات کره جنوبی با ابزار نگرانی نسبت به مشکل درحال رشد اعتیاد جوانان این کشور به تلفنهای هوشمند اظهار داشتند که دست کم ۲۰ درصد از جوانان و نوجوانان کره جنوبی به تلفن هوشمند اعتیاد داشته و از اضطراب، بیخوابی و افسردگی رنج می برند.
 
دولت کره جنوبی اعلام کرد که نرخ نفوذ تلفن هوشمند میان کودکان و نوجوانان سال قبل سه برابر شده است و بسیاری از آنها ۷ ساعت در روز برای دستگاه های خود وقت می گذارند.
 
مردم کره جنوبی درمیان بزرگترین مصرف فناوری بوده و ضریب نفوذ تلفنهای همراه در این کشور بیش از ۱۰۰ درصد است به این معنا که بعضی از اشخاص بیش از یک تلفن دارند.
 
براساس نظر سنجی های صورت گرفته توسط دولت کره جنوبی، میزان اعتیاد به تلفنهای هوشمند میان نوجوانان ۱۸ درصد بود، این میزان دو برابر بزرگسالان است.
 
هوانگ تائه هی یکی از مقامات وزارت تساوی جنسی و خانواده اظهار داشت: این وضعیت بسیار جدی شده و مستلزم رسیدگی است.
 
ژاپن و تایوان درمیان سایر کشورهای تشنه فناوری می باشند که مشکلات مشابهی را تجربه می کنند.
 
براساس اظهارات یک کارشناس، شیفتگی جوانان و نوجوانان نسبت به تلفنهای هوشمند درحال صدمه زدن به مهارتهای اجتماعی و یا میان فردی است.
 
ستسوکو تامورا استاد روانشناسی کاربردی در دانشگاه سیتوکو توکیا اظهار داشت: دانشجویان امروز در خواندن حرکات صورت بسیار ضعیف عمل می کنند. وقتی که زمان بسیاری برای ارسال پیامهای متنی به جای صحبتهای رو در رو تلف شود، اشخاص در خواندن زبان غیر کلامی ضعیف عمل می کنند.
 
دولت کره جنوبی اظهار داشت که تصمیم دارد تاپایان سال برنامه های مشاوره ای سراسری برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور فراهم کند و آموزگاران را برای برخورد با اعتیاد نسبت به تلفنهای هوشمند آموزش دهند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.