نگهداری غیراصولی زباله در منزل، سلامتی خانواده را تهدید می کند

۱۶م اسفند ،
ممتاز نیوز: مدیر گروه بهداشت محیط وحرفه ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: امروزه رابطه مستقیم بین جمع آوری و دفع بهداشتی زباله با کنترل شیوع بیماریها مشخص شده است و نگهداری غیراصولی زباله در منزل سبب بروز مشکلاتی از قبیل افزایش موش، سوسک، مگس و ایجاد مناظر زشت و بوی نامطبوع گردیده، و سلامتی اشخاص خانوار را به خطر می اندازد.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،مهندس معروفیی اظهار داشت: از این رو اهمیت رعایت بهداشت محیط مسکن نقش مهمی در پیشگیری از بیماریها دارد و یکی از این موارد جمع آوری و نگهداری صحیح زباله های تولید شده در خانه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای نگهداری موقت زباله در منزل باید ظروف نگهداری موقت زباله درب دار باشد، برای جلوگیری از پراکنده شدن زباله و دسترسی حشرات و حیوانات به زباله  قابل شستشو و زنگ نزن باشد، ترجیحاٌ ظروف پلاستیکی ترجیحاٌ استوانه ای شکل باشد، برای سهولت شستشوی تمامی قسمتها و دیواره های داخلی ظرف دارای ظرفیت مناسب باشد، به طوری که گنجایش زباله تولیدی دو روز منزل را داشته و براحتی قابل جابجایی باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور در ادامه گفت: کیسه پلاستیکی، سالم و بدون پارگی بوده تا از پخش آلودگی در محیط به هنگام جمع آوری و حمل و نقل جلوگیری به عمل آید. محل ثابت برای نگهداری ظروف زباله در نظر گرفته شده و محل مورد نظر تمیز نگهداشته شود. زباله های نگهداری شده حداکثر دو روز یک بار به صورت بسته بندی باید از منزل خارج و به صورت بهداشتی دفع شود. در صورت آلوده شدن ظروف پس از تخلیه زباله باید شستشو شوند و در نهایت زباله ها به موقع و در زمان مشخص شده برای جمع آوری به خارج از منزل منتقل شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.