نیروهای دولتی یمن کنترل مناطق اطراف زنجبار را به دست گرفتند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی و محلی روز یکشنبه اعلام کردند درگیری ها بین ارتش یمن و جنگجویان القاعده بر سر کنترل استان ابین در جنوب این کشور، به کشته شدن ده جنگجو و یک سرباز منجر شد.

یک مقام نظامی یمن گفت چهار جنگجو صبح یکشنبه در درگیری با نیروهای ارتش در جنوب زنجبار، مرکز استان ابین، کشته شدند.

این مقام نظامی از تیپ بیست و پنجم مکانیزه، پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود دو جنگجوی دیگر شامگاه شنبه در منطقه ای در جنوب زنجبار کشته شدند، این در حالی است که تک تیراندازان القاعده یک نظامی را در آنجا کشتند.

وی با اشاره به مناطق شمالی، شرقی و جنوبی، افزود : ‘ارتش کنترل بیشتر مناطق حومه و اطراف زنجبار را در اختیار دارد .’

این مقام نظامی خاطر نشان کرد : ‘با این حال، ما هنوز کنترل مرکز زنجبار را به دست نگرفته ایم .’

این مقام نظامی گفت ارتش یمن همچنان در حال تلاش است تا کنترل ورودی های شمال غربی زنجبار را بدست بگیرد تا ارتباط این شهر را با شهر جعار در شمال و شهر دیگری در سی و پنج کیلومتری شرق آن، قطع کند. القاعده کنترل این دو شهر را از ژوئن سال ۲۰۱۱ میلادی در دست دارد.

جنگجویان القاعده سال گذشته از ضعف دولت مرکزی در پی قیام های مرتبط با بهار عربی در یمن بهره گرفتند و شهر زنجبار را تصرف کردند. آنها همچنین کنترل شهر جعار و برخی مناطق دیگر در استان ابین را بدست گرفتند.

یک مقام نظامی دیگر روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش و چریک هایی از شهر لودر که در کنار ارتش می جنگند، به سوی شهر شقره پیشروی کرده اند تا محاصره نیروهای القاعده را از همه طرف ها تنگ کنند.

یک منبع محلی اعلام کرد چهار جنگجوی القاعده دیگر شامگاه شنبه در جعار کشته شدند.

این منبع گفت : ‘چهار جنگجوی القاعده شامگاه شنبه پس از اقدام ارتش به گلوله باران جنوب جعار، بر اثر اصابت گلوله های توپ کشته شدند .’

عبد ربه منصور هادی فوریه گذشته برای مدت دو سال به طور موقت به سمت ریاست جمهوری یمن انتخاب شد و وعده داد یمن را از گروه های افراط گرا پاکسازی کند. یمن اخیرا صحنه عملیات بزرگ نظامی برای ریشه کن کردن گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، بوده است.

آمریکا از این عملیات نظامی علیه گروه القاعده در شبه جزیره عربستان، با تشدید حملات هواپیماهای بدون سرنشین و اعزام ده ها مشاور نظامی به یمن پشتیبانی کرده است.

بر اساس این گزارش، از آغاز عملیات ارتش یمن، دست‌کم ۳۸۷ نفر کشته شده اند. این تلفات شامل ۲۸۵ شبه نظامی عضو القاعده، ۶۶ پرسنل نظامی، ۱۸ چریک محلی و ۱۸ غیر نظامی است.

**۲۰۱۶**۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۳۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.