نیروهای نظامی فرامنطقه ای به بن بست رسیده اند

سردار سرتیپ پاسدار ‘ احمد کریمی ‘ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: از آنجا که خدمت سربازان فرامنطقه ای هدفمند نیست و ریشه در باورها و مسایل دینی آنها ندارد، این نیروها به بن بست می رسند.

گزارش های منتشره رسانه های منطقه و غربی حاکی از افزایش میزان خودکشی، خود زنی و افسردگی نیروهای نظامی فرامنطقه ای، بویژه سربازان در کشورهای منطقه از جمله افغانستان دارد.

سردار کریمی اظهار داشت: آنچه سربازان ایران اسلامی را از نیروهای نظامی بیگانه متمایز کرده است، انگیزه خداباوری و خدمت خالصانه است.

وی انتظار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سربازان یادآور شد و گفت: برابر با تعاریف قانونی و نیز مقرراتی که در بیش از ۳۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، سربازی، دوره دو ساله خدمت وظیفه عمومی است که با استفاده از همه امکانات در خدمت کشور خواهیم بود .

سردار کریمی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل مختلف، خدمت سربازی اجباری بود اما امروز با شرایط و بسترهای خوبی که ایجاد شده است، رغبت خوبی در بین جوانان برای طی کردن دوره خدمت مقدس سربازی وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران بتوانند از این بستر و فضا و نیز شرایط مطلوب ایجاد شده به خوبی استفاده کنند و نیروهایی با بصیرت، انقلابی و متدین برای آینده کشور و اسلام تربیت کنند.

سیام**۱۴۷۸**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۰۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.