نیروهای پلیس کویت تظاهرات مخالفان را سرکوب نمودند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

aljazeera3-25.jpeg

نیروهای امنیتی کویت تظاهراتی که در جهتی اعلام همبستگی با نماینده سابق پارلمان این کشور برگزار شده بود، متفرق نمودند در حالیکه تظاهرکنندگان همچنان تحریم انتخابات پارلمان کویت را خواستارند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) iبه نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، هزاران کویتی در راهپیمایی “همبستگی با مسلم براک، نماینده سابق و مخالف پارلمان کویت” شرکت نمودند و تصاویری از براک و نوشته‌هایی در دست داشتند که طی آن خواستار آزادی وی از زندان شده بودند.

ماموران پلیس با استفاده از گاز اشک آور مردم را متفرق نمودند.

وزارت کشور کویت در یک بیانیه مطبوعاتی مدعی شد: بعضی آشوب‌گران که دست iبه خشونت زده و این تظاهرات را ترتیب دادند بازداشت شده و iبه مراکز بازجویی برده شدند.

این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی پلیس «آشوب‌گران» را پس از اینکه اقدام iبه بستن خیابان‌ها و پرتاب سنگ و شیشه iبه سوی ماموران پلیس می‌کردند، دستگیر نمودند.

این وزارتخانه همچنین تاکید نمود که چهار تن از اشخاص نیروهای ویژه از سوی یک خودرو براساس یک طرح از پیش طراحی شده و نیز یکی از نیروهای پلیس در منطقه الجمراء زیر گرفته شدند.

این درحالیست که خبرگزاری رویترز iبه نقل از منابع مخالف دولت و شاهدان عینی اعلام نمود: در این تظاهرات که بیش از ۱۰ هزار تن از تظاهرکنندگان در آن حضور داشتند اشخاص با پای پیاده و بدون استفاده از خودرو شرکت نمودند.

براک، نماینده سابق پارلمان که از رهبران گروه مخالف مردمی محسوب می‌شود منتقد‌ترین فرد در قبال دولت کویت و مقامات آن است.

وی iبه سبب انتقاد علنی از صباح الاحد الصباح، پادشاه کویت اکنون در بازداشت iبه سر می‌برد.

وکیلان مدافع براک اعلام نمود که مدعیان اتهاماتی از قبیل انتقادات وی از امیر کویت و اهانت iبه جایگاه امیر کویت و تعدی iبه اختیارات امیر مطرح نمودند که در صورت اثبات آن مدت بازداشت مسلم براک دست کم پنج سال خواهد بود.

دولت کویت اعلام نمود که از روز قبل ثبت نام برای نامزدی انتخابات پارلمان کویت را آغاز نموده است که انتخاباتی که نمایندگان مخالف و اکثریت نیروهای سیاسی کویت آن را تحریم نموده بودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.