نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور رئیس جمهور، نیروگاه سیکل ترکیبی برق سلطانیه زنجان با ظرفیت تولید ۶۴۸ مگاوات برق امروز ۲۱ تیر ماه به عنوان دومین طرح نیروگاهی مهر ماندگار دولت به طور رسمی افتتاح شد.

این نیروگاه سیکل ترکیبی دارای چهار واحد گازی بوده که هم اکنون آماده بهره برداری رسمی است ضمن انکه ساخت دو واحد بخش بخار سیکل ترکیبی این نیروگاه هم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

 

 ظرفیت هر واحد بخاری نیروگاه سلطانیه زنجان ۱۶۰ مگاوات است ضمن انکه پیش بینی می شود با راه اندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان در مجموع ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود.

 

برآوردهای انجام گرفته حاکی از آن است که در مجموع با ساخت و راه اندازی بخش بخار، ظرفیت کل نیروگاه به ۹۶۸ مگاوات افزایش یابد.
 
بر اساس اعلام مسئولان وزارت نیرو تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان با سرمایه گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی انجام شده و در مراحل مختلف ساخت و راه اندازی این واحد نیروگاهی از ظرفیت کامل سازندگان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی استفاده شده است.
 
به گزارش مهر، نیروگاه برق سلطانیه زنجان سه در کیلومتر ۲۵ بزرگراه زنجان – قزوین، روستای سرخه دیزج در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.