نیروی دریایی ایران می‌تواند ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس را نابود کند

روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای اذعان کرد که ایران به سرعت در حال بهبود توانایی‌های خود در خلیج فارس است و با موشک‌های ضد ناو فوق پیشرفته، قایق‌های تندرو و زیردریایی‌های خود می‌تواند ناوهای آمریکایی را هدف قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشینگتن پست؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در مقاله‌ای ضمن اذعان به توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرده است که موشک‌های ضد ناو فوق پیشرفته، قایق‌های تندرو و زیردریایی‌های ایران به راحتی می‌توانند  ناوهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس را نابود کنند.

این روزنامه آمریکایی وقوع درگیری در خلیج فارس را به ضرر آمریکا دانسته و در ادامه می‌نویسد: در صورت وقوع درگیری در خلیج فارس ایران در همان ساعات اولیه پیروز میدان خواهد بود.

واشینگتن پست در این مقاله با اشاره به قدرت موشکی ایران بیان می‌کند که سامانه‌های جدید موشکی، این اعتماد به نفس را به فرماندهان ارتش ایران می‌دهد که در صورت آغاز جنگ در خلیج فارس ،نیروهای این کشور می‌توانند به سرعت کشتی‌های جنگی ایالات متحده را نابود کنند.

بنا به گفته کارشناسان نظامی منطقه و بین‌المللی، گرچه مقامات نیروی دریایی آمریکا ادعا می‌کنند که در صورت وقوع جنگ پیروز خواهند بود، اما شواهد نشان می‌دهد که پیشرفت‌های ایران در زمینه نظامی مقامات ایالات متحده را از این موضوع نگران کرده است که با توجه به نقاط ضعف نیروی دریایی آمریکا، ایران می‌تواند در همان ساعت‌های اولیه جنگ در خلیج فارس پیروز میدان باشد.

ایران با موشک‌های کوتاه-برد دقیق و تاکتیک‌های جنگی مدرن مانند صدها قایق گشتی مجهز به جنگ افزار سنگین می‌تواند بر ناوهای جنگی مدرن ایالات متحده غلبه کند.

تحقیقات دانشگاه نیروی دریایی آمریکا به مقامات این کشور نسبت به توانایی فزاینده ایران برای اجرای کمین‌های بزرگ دریایی در خلیج فارس هشدار داده و اذعان کرده است که تنگه هرمز با جزایر و شاخابه‌های کوچک خود محل بسیار مناسبی برای مانور جنگ افزارهای بی‌نظیر ایران و فرماندهان نیروی دریایی این کشور است.

نویسنده مقاله فوق در پابیان با اعتراف به قدرت روزافزون ایران در زمینه نظامی نوشته است: در پایان می توان گفت که قدرت دفاع نظامی ایران در وضعیت کنونی به چند برابر دهه گذشته رسیده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.