نیمه دوم ۹۱ رکورد‌دار فروش خانه

۲۶فروردین۱۳،

www.BanaNews.irبا وجود اعلام مرکز آمار مبنی بر افزایش ۵۲ درصدی قیمت زمین در نیمه دوم سال قبل، بیشترین ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن مربوط به نیمه دوم سال قبل بوده است.

به گزارش کل قراردادهای خرید و فروش در سال قبل یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۷۵ مورد بود که در مقایسه با سال ۹۰ بیش از ۴۵۰ هزار مورد افزایش داشته است.

به گفته رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک قیمت هر متر مربع خرید و اجاره مسکن افزایش یافته که همه عوامل از جمله افزایش جمعیت، افزایش ازدواج و مهاجرت به شهرها و … سبب افزایش تعداد قرارداهای سالانه خرید و فروش و اجاره مسکن در کشور بوده است.

به گفته قلی‌خسروی افزایش تعداد قراردادها همانند هر سال امری عادی و طبیعی است.

ماه بهمن سال قبل رکوردار بیشترین عقد مبایعه‌نامه خرید و فروش در کشور بود و فروردین نیز کمترین تعداد عقد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داد.

پس از بهمن، دی ماه قبل با عقد بیش از ۱۴۱ هزار قرارداد در رتبه دوم خرید و فروش مسکن قرار دارد و پس از آن آبان ماه بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش مهر، اسفند و آذرماه در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم ثبت قراردادهای خرید و فروش قرار گرفته‌اند و سه ماه خرداد، مرداد و فروردین از جمله زمان‌هایی بوده که کمترین خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس در سال قبل بهمن ماه با عقد ۱۹۴هزار و ۱۵۲ قرارداد، رکوردار بیشترین عقد مبایعه‌نامه خرید و فروش در کشور بوده و فروردین ماه با عقد ۶۵ هزار و ۵۹۴ قرارداد، کمترین تعداد عقد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص داده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.