هاآرتص: تل‌آویو از سقوط اسد ناامید شده

۲۵ام بهمن ،

یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که ارزیابی‌های رسمی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تل آویو از فروپاشی دولت بشار اسد در سوریه ناامید شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به اوضاع سوریه می‌نویسد که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که جنگ کنونی در سوریه نمونه‌ای از واقعیت کنونی در این کشور است، البته ارزیابی‌های سابق اسرائیل در خصوص فروپاشی سریع دولت بشار اسد در سوریه از هم پاشیده است.

این روزنامه می‌افزاید که به نظر می‌رسد دو طرف درگیر، در حال حاضر در حالت تعادل قرار دارند و با وجود افزایش خشونت‌ها در سوریه اوضاع به حالت قطعی نرسیده است.

بر اساس این گزارش در حالی که ارزیابی‌های جاسوسی غربی همچنان به حتمی بودن سقوط دولت بشار اسد اعتقاد دارند، اما بعضی سناریوهای رایج نشان می‌دهد که سوریه در هرج و مرج غرق شده است.

این روزنامه اوضاع کنونی در سوریه را به نفع رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد که نگرانی‌های سران ارتش اسرائیل از اقدام ارتش سوریه در حمله ناگهانی به جولان نیز برطرف شده است. ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد که ارتش سوریه نمی‌تواند حمله‌ای را ترتیب دهد، زمان بسیاری لازم است که این ارتش بتواند توانمندی‌های نظامی خود را ترمیم کند.

بر اساس این گزارش حالت بی‌ثباتی در سوریه ارتش اسرائیل را مجبور می‌کند که آمادگی‌های نظامی از انواع مختلف را داشته باشد، سازمان‌های جاسوسی اسرائیل نیز با تمامی بخش‌های فرعی خود اوضاع سوریه را از نزدیک پیگیری می‌کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.