هاشمی:نمیخواهم برای ترکیه مشکل‌ شوم

معاون اول فراری رئیس جمهور عراق طی نامه ای از «جلال طالبانی» خواست تا از قدرت و نفوذش برای آنچه توقف اعدام در این کشور خوانده، استفاده کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون»، «طارق الهاشمی» معاون فراری رئیس جمهور عراق طی نامه ای که در ترکیه نوشته است، از «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق خواست تا اعدام در عراق را متوقف کند.

این درحالی است که وزارت دادگستری عراق پیش از این خبر اجرای حکم اعدام ۲۰۰ مجرم عراقی را رد کرده و اعلام کرده بود که تنها بیش از ۲۰ مجرم عراقی اعدام شده اند و اکنون مقدمات لازم برای اجرای حکم اعدام ۵ تروریست سعودی نیز در حال فراهم شدن است.

این درحالی است که معاون اول فراری رئیس جمهور خود به اتهام دخالت در حملات تروریستی عراق، تحت تعقیب قضایی قرار دارد و حکم بازداشت آن را حتی پلیس بین الملل (اینترپل) صادر کرده است.

وی از سازمان ملل و سازمانهای جامعه مدنی و بین المللی خواسته است که برای متوقف کردن اجرای حکم اعدام ۲۰۰ مجرم در عراق، دخالت کنند.

از سوی دیگر هاشمی اعلام کرد: در صورتی که اقامتش در ترکیه، برای این کشور مشکلی ایجاد کند، آن را ترک خواهد کرد.

وی افزود: من هرگز حمایت تاریخی دولت و ملت ترکیه را فراموش نخواهم کرد و بسیار خوشحالم که در استانبول به سر می برم اما نمی خواهم حضورم در ترکیه مشکلی برای این کشور به وجود آورد که در این صورت، قطعا ترکیه را ترک خواهم کرد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.