هاشمی‌طبا: وزیر اگر اعتراض دارد باید به IOC شکایت کند / این اتفاقات اصلا عاقلانه نیست

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – رئیس اسبق ورزش ایران می‌گوید اتفاقات رخ داده بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، سبب سرخوردگی ورزش است.

به گزارش ممتاز؛ مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد برداشتن فنس‌های کمیته ملی المپیک که توسط وزارت ورزش رخ داده می‌گوید: «این نوع اتفاقات بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اصلا عاقلانه نیست. نمی‌دانم چه می‌شود در موردش گفت. این‌ها اتفاقاتی است که سبب افسوس خوردن و سرخوردگی ورزش است.»
او در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات به اصرار وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک برمی‌گردد؟ می‌گوید: «تا جایی که من شنیدم شرط‌های IOC هنوز اجرا نشده و اساسنامه هنوز ایرادهایی دارد. البته من جزو اشخاصی هستم که می‌گویم بلافاصله پس از رفع ایرادهای اساسنامه، باید انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شود ولی تا زمانی که این ایرادها رفع نشده، برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک یعنی تعلیق ورزش ایران. پس همه باید محتاط باشیم که اتفاقی نیفتد. هر زمانی که اساسنامه درست شد باید انتخابات برگزار شود و این موضوع فرا دولتی است. فارغ از نگاه‌های دولتی، باید انتخابات در زمان خودش برگزار شود.»
هاشمی‌طبا در مورد ارتباط وزیر ورزش به انتخابات کمیته ملی المپیک می‌گوید: «این موضوع به وزیر هیچ ارتباطی پیدا نمی‌کند که بخواهد دخالت کند و بگوید انتخابات را زودتر یا دیرتر برگزار کنیم. از نظر ساختاری وزیر و وزارت ورزش ارتباطی به کمیته ملی المپیک ندارند. کمیته یک موسسه مستقل است که هیات اجرایی آن باید در موردش تصمیم بگیرد. اگر وزیر فکر می‌کند مسئولان کمیته ملی المپیک در برگزاری انتخابات کارشنکنی می‌کنند و آن را عقب می‌اندازند، باید به IOC شکایت کند و درخواست کند که IOC ناظر بفرستند و این مسائل را بررسی کنند. وگرنه وزیر حق دخالت مستقیم ندارد. در چنین شرایطی IOC می‌تواند ناظر بفرستد و شرایط را بررسی کند.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.