هاشمی رفسنجانی: فلسطین موضوع همیشگی جهان اسلام است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای هاشمی رفسنجانی در این دیدار اظهار داشت: نزاع و اختلاف میان گروه‌های فلسطینی و نیز جهان اسلام خواست همیشگی رژیم صهیونیستی و دنیای استکباری است و لازم است وحدت نسبی به وجود آمده میان فلسطینیان حفظ و گسترش یابد.

وی گفت‌وگو و تفاهم را مسیر صحیح و عقلانی رفع برخی اختلافات موجود میان گروه‌های گوناگون حاضر در صحنه فلسطین خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت فلسطینی‌ها حمایت کرده و خواهان تقویت همبستگی همه طرف‌ها در داخل فلسطین است.

وی تاکید کرد: نباید اقدامی صورت گیرد که همدلی و وحدت فلسطینی‌ها در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی خدشه‌دار شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیداری اسلامی در منطقه را امری مبارک و نویددهنده آینده‌ای بهتر برای کشورهای اسلامی خواند.

هاشمی رفسنجانی به تلاش استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و نیز دنباله‌های آنان در منطقه برای تشدید اختلاف میان کشورهای اسلامی و نیز میان شیعه و سنی اشاره و تاکید کرد: هیچکس در منطقه بیش از رژیم غاصب صهیونیستی از اختلاف میان کشورهای اسلامی به خصوص شیعه و سنی خوشحال نخواهد شد و زمامداران دنیای اسلامی باید تلاش کنند فرصت مداخله و ضربه به کیان اسلام به دشمنان ندهند.

وی با ابراز تأسف شدید از بی‌تفاوتی ننگین مجامع بین‌المللی در قبال کشتار مسلمانان بیگناه میانمار گفت: از همه کشورهای اسلامی و آزاده جهان انتظار می‌رود، در قبال عملیات نسل‌کشی تروریستی در این کشور علیه مسلمانان بی‌پناه واکنش نشان داده و به کمک مردم مظلوم میانمار بشتابند.

در ابتدای این دیدار صلاح زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با تشریح اوضاع منطقه و فلسطین، از حمایت‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت و تفاهم میان فلسطینیان تقدیر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فلسطین تاریخ مشترکی در مبارزه با اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی داشته‌اند و مقاومت فلسطین همواره مستظهر به حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

زواوی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس شریف اشاره و بر لزوم وحدت هر چه بیشتر کشورهای اسلامی و منطقه در برابر توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: گسترش اختلافات میان کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را در رسیدن به اهدافش در مقابل مردم فلسطین و جهان اسلام یاری می‌کند.

سیام*۲۰۲۳* ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۶۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.