هاشمی نباید کاندیدا شود/ پیشنهاد تشکیل مثلث وفاق ملی برای انتخاب کاندیدا

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برنامه ها و اقدامات اصلاح طلبان برای انتخابات ۹۲ گفت: تاکنون اصلاح طلبان هیچ نشست مشترک انتخاباتی نداشتند و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است چراکه شرایط هنوز تغییر نکرده است.

وی همچنین در واکنش به اخبار و پیشنهاداتی مبنی بر کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت: هاشمی باید سکاندار انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ باشد و مجموعه ای از نیروهای دلسوز نظام را دور هم جمع کند تا با هماهنگی وی یک فرد باسابقه و پخته در سیاست یه عنوان کاندیدا به مردم معرفی شود.

عضوحزب اعتماد ملی افزود: باید مثلثی متشکل از خاتمی ، هاشمی و ناطق نوری که مورد حمایت تمام گروههای سیاسی باسابقه و مقام معظم رهبری نیز هستند تشکیل و تمام نیروهای انقلاب را برای انتخابات دور هم  جمع کنند، تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم، در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان شکل گیری دولت و وحدت ملی است، گفت: طرح دولت وحدت ملی مربوط به یک دوره زمانی خاص بود که فقط در همان زمان تاریخ مصرف داشت.

وی در توضیح مثلث هاشمی، ناطق نوری و خاتمی گفت: این سه شخصیت که مورد احترام تمامی گروهها هستند، می توانند لیدری احزاب در زمان انتخابات را به عهده بگیرند و با جمع بندی از شراط عمومی کشور وفاق ملی ایجاد کنند که نتیجه اش حضور گسترده و با شکوه مردم در انتخابات خواهد شد.

خباز با بیان اینکه وفاق ملی نیاز امروز جامعه ماست، افزود: این مثلث اگر به صحنه بیاید با هم افزایی که با یکدیگر دارند می توانند با هماهنگی دیگر نیروها و شخصیت های انقلابی فردی ولایی و متعهد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند تا خسارت های گذشته را دیگر شاهد نباشیم.

دولت زمینه انتخاباتی بی طرفانه را مهیا سازد

عضو حزب اعتماد ملی همچنین در مورد بحث ورود دولت به انتخابات گفت: اگر دولت بخواهد کاندیدا برای انتخابات معرفی کند کار غلطی است که در دولت های گذشته نیز مرسوم نبوده است.

وی با بیان اینکه آنچه که در انتخابات ونزوئلا و روسیه گذشت در ایران اجرایی نخواهد شد، گفت: وجود احزاب قوی و انتخابات حزبی آن آرایش سیاسی در انتخابات روسیه (طرح پوتین- مدودف) را رقم زد  که مردم از کانال حزب به فرد رای می دهند؛ اما دولتمردان نهم و دهم بارها اعلام کرده اند که به احزاب و کار حزبی اعتقادی ندارند؛ بنابراین اجرایی کردن این طرح در ایران غیر ممکن است.

خباز در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید زمینه یک انتخابات بی طرفانه را فراهم کند و سازوکار انتخابات ۹۲ را سامان دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.