هالیوود «ایران و اسلام» را چگونه تصویر می​کند؟

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» اثر عبدالله بیچرانلو منتشر شد. پس از انقلاب اسلامی ایران و به طور خاص پس از تسخیر سفارت آمریکا،‌ سیاست آن کشور در قبال ایران، تغییری شگرف داشته و در سه دهه گذشته، هالیوود نیز موضع تندتری در قبال ایران، اتخاذ کرده است. درخصوص اسلام و مسلمانان نیز، به‌ویژه پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر ۲۰۰۱، شاهد همین رویکرد بوده‌ایم.

کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» به دنبال بررسی دقیق و علمی این مساله است که ایران و ایرانیان و همین‌طور اسلام و مسلمانان در فیلم‌های سینمایی هالیوود چگونه بازنمایی شده‌اند. موضوعی که شناخت دقیق آن‌ می‌تواند به خط‌ مشی‌گذاری و طراحی سازوکارهای مناسب مدیریت فرهنگی در‌ مقابل این محصولات و رسانه‌های سازنده آن‌ها منجر شود.

آنطور که روباط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گزارش داده، یکی از ویژگی‌های این کتاب‌ تلاش نویسنده برای معرفی طیف وسیعی از فیلم‌ها و مستندهای ساخته شده در غرب، به‌ویژه در آمریکا، درباره ایران و اسلام است تا محققان و علاقه‌مندان، به اطلاعات مناسبی درباره متون تصویری مربوط به موضوع دست یابند.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» را در ۲۱۰ صفحه و بهای پنج هزار و ۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.