هجوم بانک های مرکزی جهان برای خرید طلا

۰۱م آذر ،

هجوم بانک های مرکزی جهان برای خرید طلا | چاپ |
چهارشنبه ۰۱ آذر ساعت ۱۰:۲۵

بینا-  آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد بانکهای مرکزی جهان در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی نیز میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ پایگاه اینترنتی نیشن، بانک مرکزی برزیل در این مدت بیش از ۱٫۷ تن ذخایر تازه طلا خریداری کرده است و میزان کل ذخایر طلای این کشور به بیش از ۳۵٫۳ تن رسیده است .
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی پاراگوئه نیز در این مدت بیش از ۷٫۵ تن ذخایر طلا خریداری کرده است و میزام ذخایر طلای این کشور بیش از ده برابر افزایش یافته است . بانک مرکزی کره جنوبی نیز با خرید ۱۶ تن طلای تازه ذخایر خود را ۲۹ درصد افزایش داده است.
این گزارش می افزاید، شورای جهانی طلا اعلام کرده است بانکهای مرکزی جهان قصد دارند با افزایش خرید طلا ذخایر و دارایی های را تنوع بیشتری ببخشند . پیش بینی می گردد بانکهای مرکزی جهان در سه ماه پایانی ۲۰۱۲ میلادی نیز ذخایر طلای خود را افزایش دهند .
در حالی که دلار آمریکا همچنان ۶۰ درصد ذخایر جهانی ارز را به خود اختصاص داده است تمایل بانکهای مرکزی جهان برای تبدیل بخشی از ذخایر ارزی خود به طلا افزایش یافته است .
یک مقام آگاه بانک مرکزی تایلند نیز تاکید کرد این کشور بیش از ۴۰ درصد ذخایر ارزی خود را به دلار نگهداری می کند و بخشی دیگر را نیز به ارزهای کشورهای همسایه و شرکای تجاری مثل یوان چین تبدیل کرده است .
بانک مرکزی تایلند نیز بیش از ۱۵۲ تن ذخایر طلا در اختیار دارد . تایلند از این حیث در رتبه ۲۵ جهان قرار گرفته است . آمریکا با ۸۱۳۳ تن آلمان با ۳۳۹۵ تن بزرگترین ذخایر طلای جهان را در اختیار دارند .
در سال ۲۰۱۱ میلادی مکزیک بزرگترین خریدار طلای جهان بوده و در این مدت بیش از ۱۰۰ تن به ذخایر طلای خود افزوده است . روسیه نیز در این مدت ۹۵ تن طلای تازه خریداری کرده است .
بانکهای مرکزی جهان در سال ۲۰۱۱ بیش از ۴۴۰ تن طلا خریداری کرده اند این رقم در سال ۲۰۱۰ به کمتر از ۷۷ تن رسیده بود .


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.