هجوم سازندگان مسکن برای دریافت پروانه ساخت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

تقاضای سازندگان مسکن برای دریافت مجوز ساخت در پی نگرانی از افزایش قیمت های مصوب عوارض ساخت و ساز و هزینه های صدور پروانه ساخت افزایش یافته است.

احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رکود تورمی در بازار مسکن همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن هنوز خریداران و فروشندگان تمایلی برای انجام معامله ندارند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی سازندگان مسکن نیز به دلیل نوسانات و افزایش قیمت مصالح ساختمانی سرعت ساخت را پائین آورده و در انتظار ایجاد ثبات و شفافیت در بازار هستند و از طرفی افزایش قیمت تمام شده در ساختمان های ساخته شده موجب نگرانی سازندگان از عدم برگشت سرمایه شده است.

این کارشناس سرمایه تصریح کرد:‌ تقاضا برای ساخت مسکن در زمان رکود معمولا افزایشی ندارد اما از آنجایی که ممکن است قیمت های مصوب شده برای صدور پروانه ساخت افزایش یابد عاملی است که موجب شده تقاضا برای دریافت پروانه ساخت افزایش یابد اما متأسفانه در همین مرحله مسکوت می ماند تا زمانی که بازار ثبات یافته و شفاف شود.

سرحدی در پایان گفت: در کلان شهرها با توجه به محدودیت زمین، دلیل منطقی برای کاهش قیمت وجود ندارد اما اعمال تغییر و تعدیل در قیمت ساختمان های نوساز ممکن و بسیار آسان تر است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.