“هدفمندی یارانه‌ها” بهانه افزایش قیمت مسکن نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن کشش افزایش قیمت مسکن را ندارد بنابراین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد.

احمد رضا سرحدی در گفتگو با خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با پیش بینی بازار مسکن در سال تازه و تاثیر آن از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: قیمت مسکن طی دو سال قبل به نهایت افزایش قیمت خود رسیده است به طوریکه در رکود تورمی به سر می‌برد و با این وجود بعید است که باز هم افزایشی در این بازار صورت بگیرد زیرا بازار کشش رشد بیشتر از این را ندارد.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی بدترین آفت در کل اقتصاد است، افزود: رونق جزیی که در بخشی از بازار مسکن شاهد هستیم بحث سوداگری‌ است و سبب اصلی آن مسایل کلان اقتصادی است.

کارشناس مسکن افزود: سرمایه‌ای که برای مسکن هزینه می‌شود رقم بالایی دارد بنابر این مصرف کننده توان خرید ندارد و دلالان نیز تا اوضاع تثبیت نشود سرمایه به بازار مسکن سرازیر نمی‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که ثبات اقتصادی در کشور حاکم شود، تورم مهار شده و مسایل کلان اقتصادی حل شود، بازار رونق گرفته و همه بازار ها به وضع طبیعی باز می‌گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.