هدف آمریکا از تحریم نفتی ایران مقابله با بیداری اسلامی است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هدف اصلی آمریکا از تحریم نفتی ایران که به بهانه مسائل هسته‌ای صورت می‌گیرد، مقابله با بیداری اسلامی است.

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: جبهه مقاومت که بر مبنای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است، با تاکید بر قدرت بومی گرایی و نفرت از بیگانه، آمریکا را به چالش کشیده و دولتمردان آن را با انگیزه‌ انتقام از ایران به تحریم نفتی کشورمان روی آورده است.

وی در ادامه افزود: بیداری اسلامی، یک مقوله معرفت‌شناسی است و چون آمریکا توان رویارویی مستقیم با این مقوله را ندارد، از این رو به ابزارهای فرعی از جمله مسئله‌ هسته‌ای ایران و امنیت بین‌الملل می‌پردازد.

هانی زاده تصریح کرد: بحران‌سازی در سوریه و ایجاد جبهه سازش در منطقه، از سوی آمریکا برای انحراف بیداری اسلامی و ضربه‌زدن به جبهه مقاومت صورت می‌گیرد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سیاست‌های همسوی اروپا با آمریکا خاطر نشان کرد: اروپا به دلیل وابستگی شدید سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی قادر به اتخاذ تصمیمات مستقلی نیست و ناگزیر از اطاعت آمریکا بوده، لذا سران اروپا هم به خاطر از دست ندادن بازار مناسب ایران و ضرر مالی فراوان بعید نیست که از اطاعت آمریکا سرپیچی کنند.

انتهای پیام///

/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.