هدف ارتقاء بهره وری کاهش آسیب شغلی است

۰۳م آذر ،

یکی از اهداف قانون ارتقا بهره وری نیرو های بالینی کاهش آسیب شغلی است.

غضنفر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از اجرای قانون ارتقاء بهره وری، کاهش ساعت کار پرستاران و پرسنل بالینی و کاهش آسیب شغلی آنان است تا با تعادل بین کار و زندگی آنها کیفیت زندگی و خدمات آن ها همزمان ارتقا یابد.

وی گفت: بر اساس قانون باید ساعت کار پرستاران کاهش یابد و صرف زمان استراحت آنها شود و بین کار و زندگی پرستاران تعادل برقرار شود به طوری که پرستاران شبانه روز درگیر کار نباشند تا آسیب شغلی آنها و به تناسب با سن میزان کار آن ها کاهش یابد.

میرزابیگی تصریح کرد: پیش از ارتقای بهره وری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد که این ۲ قانون ضامن یکدیگر می باشند.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری مجموعه استراتژی خود را تدوین کرده است ، چه فعالیت هایی که به صورت برنامه در شورای عالی تصویب می گردد و چه بر اساس اختیارات قانونی به عنوان نظام پرستاری وارد عمل می گردد.

وی گفت: بعضی اقدام به برگزاری دوره های ۶ تا ۸ ماهه برای تربیت نیرو یا حتی راه اندازی آموزشگاه پرستاری کردند که با هم آنهامقابله شد و مقرر شد برای جبران کمبود نیروی انسانی شیفت دوم دانشگاه ها فعال شود و از طریق بین المللی و کنکور حتی پولی در حد کارشناسی دانشجو پذیرش شود.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: از این رو از دانشجویان سال آخر پرستاری با حقوق مناسب استفاده می گردد تا ضمن کاهش فاصله بالین و آموزش دانشجویان پرستاری در شیفت قرار بگیرند و در برابر بخش مسئول باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.