هدف از جنگ علیه سوریه سلاح مقاومت است

جام جم آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته با بیان اینکه هدف از جنگ علیه سوریه سلاح مقاومت است اظهار داشت که لبنان نیازمند راهبرد آزادی سازی است.

به گزارش شبکه العالم، سید حسن نصرالله شب گذشته پس از مراسم افطار هیئت حمایت از مقاومت در سخنانی اظهار داشت: هیچ کس درباره شکست ذلت بار اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و پیروزی تاریخی لبنان بحثی ندارد. همچنین هیچ بحثی وجود ندارد که دلیل این پیروزی پس از یاری خداوند، مقاومت بود و نه جامعه جهانی و نه اتحادیه عرب و یا هیچ کس دیگر.

وی تأکید کرد: همگان می دانند که پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ مقاومت خواستارحکومت و یا حتی بخشی ازحاکمیت نشد، بلکه این پیروزی را به لبنانی ها تقدیم کرد و به حاکمیت گفت که مسئولیت مرزها را برعهده بگیرد.

سید حسن نصرالله گفت: پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ آمریکا پایان مقاومت وسلاح آن را بعنوان هدف خود قرار داد، دراین میان حزب الله بزرگترین و اساسی ترین بخش مقاومت بود به همین دلیل موضوع خلع سلاح مقاومت مطرح شد و آنها به دنبال خلع سلاح حزب الله هستند زیرا این سلاح اسرائیل را شکست می دهد.

سید حسن نصرالله با اشاره به درخواست برخی گروه های لبنانی برای خلع سلاح حزب الله گفت: با مطرح شدن این موضوع وارد یک منازعه سیاسی و رسانه ای و مذاکرات جدیدی تحت عنوان “خلع سلاح مقاومت” شدیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مخالفت حزب الله با پیشنهادهای مالی و سیاسی آمریکا و دیگر طرفها پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ برای کوتاه آمدن در خصوص سلاح مقاومت، گفت: وجود مقاومت تضمین کننده قدرت لبنان و برای حمایت از مردم این کشور است که همه دنیا به آنها پشت کرد.

بشار اسد مقاومت را بخشی از امنیت ملی عربی می داند

سید حسن نصرالله گفت: در سال ۲۰۰۴ و قبل از صدور قطعنامه ۱۵۵۹ به سوریه پیشنهادی برای سازش در خصوص این موضوع مطرح شد؛ یک حاکم عربی به بشار اسد گفت که اگر می خواهد در قبال خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی بماند که  “بشار اسد” این پیشنهاد را رد کرد.

وی تأکید کرد: سوریه خواستار حمایت از خود و لبنان در قبال اسرائیل است و بشار اسد مقاومت لبنان و فلسطین را بخشی از راهبرد امنیت ملی عربی می داند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۴ “سیلوان شالوم” وزیر خارجه دشمن صهیونیستی گفت که صدور قطعنامه ۱۵۵۹ نتیجه تلاشهای دیپلماتیک و طولانی مدت اسرائیل است. ما اکنون دربرابر یک قطعنامه اسرائیلی قرار داریم و برخی از گروه های لبنانی نیز از این قطعنامه و محتوای آن حمایت می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: در آن هنگام دیدارهای طولانی مدتی بین من و رفیق حریری برگزار شد، که نتیجه آن توافق ما درمورد حفظ سلاح مقاومت بود.

اثبات ارزش مقاومت در جنگ ۳۳ روزه

سیدحسن نصرالله با اشاره به موافقت برای مذاکره دراین خصوص درسال ۲۰۰۶، گفت: درمذاکرات گفتم که مقاومت می تواند درهر جنگ زمینی دشمن را شکست دهد، و این امر درجنگ ۳۳ روزه محقق شد و جنگ با اعتراف آشکار اسرائیل به شکست خاتمه یافت.

هدف از جنگ علیه سوریه سلاح مقاومت است

سید حسن نصرالله گفت: یکی از سران ۱۴ مارس چند روز قبل گفت که خود را با بررسی این راهبرد خسته نکنید چراکه نظام اسد سرنگون خواهد شد و حزب الله سلاح خود را تحویل خواهد داد، بنابراین هدف سلاح حزب الله است.

نصرالله تأکید کرد: اگر هدف از گفت و گوها رسیدن به یک راهبرد دفاعی برای حمایت از لبنان است این هدف مقدس و متفاوت است و نباید به هر دلیلی در آن تأخیر ایجاد شود ولی هدف امروز چیز دیگری است امروز از دولت برای از سرگیری این گفت و گوها باج گیری می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: گفت و گو درهر زمانی که برگزار شود، ما آن را تحریم نمی کنیم و بقای دولت ارتباطی با برگزاری این گفت و گو ندارد.

ارتش سلاح و موشکها را کجا می گذارد؟

سید حسن نصرالله گفت: برخی می گویند که ۲ راه حل وجود دارد آیا نظام سیاسی و دولت آماده هستند ارتش را با سلاح ایران که برای این موضوع اعلام آمادگی کرده، تجهیز کنند؟ ما یک نظام سیاسی داریم که از آمریکا می ترسد، اگر سلاح مقاومت را به ارتش بدهیم، این ارتش سلاح و موشک ها را کجا خواهد گذاشت؟ کسی که از تحویل سلاح مقاومت به ارتش سخن می گوید به دنبال از بین بردن مقاومت و نابودی ارتش است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: درخواست آنها برای تحویل سلاح مقاومت به ارتش با هدف حمایت از لبنان نیست بلکه رها شدن از سلاح مقاومت است.

اهمیت سلاح حزب الله در توازن بازدارندگی

سید حسن نصرالله گفت: توازن در بازدارندگی و رعب با اسرائیل، آن چیزی است که امروز از لبنان حمایت می کند. به همان اندازه که لبنان از اسرائیل نگران است، اسرائیل نیز از لبنان می ترسد؛ ترس اسرائیل از کسانی که سلاح دارند موجب توازن در بازدارندگی می شود، به همین دلیل هنگامی که سلاح در اختیار حکومت قرار بگیرد قدرت بازدارندگی خود را از دست می دهد زیرا آمریکا در آن هنگام می تواند از مسئولان (لبنانی) بخواهد به تجاوز اسرائیل پاسخ ندهند، چرا که نظام ما اینگونه است و در این نظام قدرت تصمیم گیری وجود ندارد.

سید حسن نصرالله گفت: راهبرد مناسب در برهه فعلی وجود ارتش قوی، مقاومت قوی، و هماهنگی و همبستگی بین آنها است.

لبنان نیازمند راهبرد آزادسازی است

سید حسن نصرالله با تأکید بر اهمیت سیاست آزاد سازی در لبنان خاطرنشان کرد: راهبرد آزاد سازی موضوع جدیدی نیست و ما نیازمند راهبرد آزاد سازی و راهبرد دفاعی هستیم .کفرشوبا و بخش لبنانی مزارع شبعا همچنان تحت اشغال قرار دارند و این اراضی باید آزاد شوند. این مسئله به حاکمیت لبنان مربوط است و هنگامی که نوار مرزی تحت اشغال قرار داشت و به طوایف لبنانی در جنوب حمله می شد برخی گروه های سیاسی هیچ اهمیتی به نوار مرزی نمی دادند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما خواستار گفتگو برای ایجاد راهبرد آزادسازی هستیم و اگر دولت نخواهد چنین راهبردی را ایجاد کند ساکنان جنوب و هر لبنانی حق دارد بگوید با توجه به ادامه اشغال اراضی لبنان به وظیفه خود در این زمینه عمل می کند.

سید حسن نصرالله گفت: دست کشیدن دولت از این وظیفه به معنای آن است که این مسئولیت بر دوش مردم گذاشته شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.