هدف افغانستان از فضاسازی رسانه ای علیه ایران، امتیازگیری از آمریکا است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به واسطه اختلاف میان تهران و واشنگتن، نیروهای داخلی افغانستان بویژه پشتونها و طالبان با فضاسازی رسانه ای علیه ایران قصد امتیازگیری از آمریکا را دارند.

حسین معین آبادی کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فضاسازی رسانه ای افغانستان علیه ایران گفت: اختلافات داخلی و مشکلات قومیتی در افغانستان عامل اصلی فضاسازی رسانه ای این کشور علیه ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: حضور نزدیک به ۳ میلیون افغان در ایران، نشان دهنده حوزه ی نفوذ گسترده کشورمان در افغانستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به قرابت تمدنی، دینی و سیاسی میان ایران و افغانستان، نقش جمهوری اسلامی در این کشور غیر قابل کتمان است.

معین آبادی در پایان خاطر نشان کرد: خروج نیروهای خارجی و شکل گیری دولت ملی بر مبنای احترام به قومیتها، اساسی ترین راه حل برای رسیدن افغانستان به صلح و آرامش است.

گفتنی است، آمریکایی ها که در سال ۲۰۰۱ به اسم مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند و هزاران انسان بی گناه را به کام مرگ فرستادند، اکنون خواهان مذاکره مستقیم با طالبان برای وارد کردن فشار به ایران هستند./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.