هدف ما گسترش تبادلات فرهنگی و هنری است

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سفیر ترکیه در دیدار با مدیرعامل خانه هنرمندان ایران اعلام نمود

˝اومیت یاردم˝، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، عصر روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه، با حضور در خانه هنرمندان ایران، با مجید سرسنگی، مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در ابتدای این دیدار روابط فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را دیرپا عنوان نموده و افزود: علی‌رغم رابطه خوب دو کشور متاسفانه سطح روابط فرهنگی به اندازه سایر بخش‌ها گسترش پیدا نکرده است.

سرسنگی در ادامه سخنان خود زمینه را برای گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور مساعد توصیف نمود و گفت: امیدوارم حضور سفیر محترم ترکیه در این خانه به توسعه روابط فرهنگی بهتر در کشور بینجامد و در این جهت خانه هنرمندان ایران آمادگی خود را برای میزبانی هنرمندان کشور ترکیه و نیز اعزام هنرمندان ایرانی به این کشور اعلام می‌کند.

مجید سرسنگی همچنین با تاکید بر فعالیت‌های این مجموعه گفت: خانه هنرمندان ایران یک نهاد غیردولتی است و تنها حامی آن، شهرداری تهران است. ما در حال حاضر با ۱۲ انجمن و خانه‌های هنری از جمله خانه تئاتر، خانه موسیقی، انجمن تصویرگران، انجمن مجسمه‌سازان، عکاسان، معماران، شاعران و… نقش مهمی را در حوزه فرهنگ و هنری کشور ایفا می‌کند.

سرسنگی با تاکید بر ارتباطات بین‌المللی خانه هنرمندان ایران گفت: در یک سال گذشته، سه هفته فرهنگی با حضورکشورهای هند، اتریش و ژاپن برپا شده و چندین برنامه مشترک هم با کشورهای آلمان، کره جنوبی و آلمان در این مجموعه اجرا شده است.

سفیر ترکیه هم ضمن اظهار خوشحالی از حضور مجدد در خانه هنرمندان ایران بر فعالیت‌های هنری مشترک با ایران و خانه هنرمندان تاکید نمود و گفت: با توجه به دیدگاه‌های شخصی و ملاحظاتم در ایران، معتقدم ما نقاط فرهنگی و هنری مشترک بسیاری با هم داریم که در همین جهت می‌کوشیم تا این ارتباطات را گسترش دهیم؛ هدف از این دیدار نیز علاوه بر آشنایی و صحبت‌های رودررو افزایش همکاری با این مجموعه فرهنگی و هنری بوده است.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود که تامل فرهنگی و هنری بین دو کشور از طریق خانه هنرمندان ایران بیش از پیش افزایش یابد.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.