هدف پروژه‌های دانش بنیان، تبدیل علم به محصول است

۱۳م اسفند ،

مدیر کل نیاز سنجی و پروژه های جهاد دانشگاه مهمترین هدف سال آینده پروژه‌های دانش بنیان تبدیل علم به محصول است.

دکتر ولی‌الله روشن، مدیر کل نیاز سنجی و پروژ‌ه‌های جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف جهاد دانشگاهی هدایت دانشجویان بورسیه دانشگاه‌های خارجی به داخل کشور جهت ادامه تحصیل است.

وی افزود: در زمینه علوم انسانی، پیشرفت‌هایی در حوزه پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی، در زمینه‌ی فنی و مهندسی افزایش برداشت نفت و گاز و در پژوهشکده علوم پایه، اکتشاف، توسعه، تولید نفت و گاز ، جهاد دانشگاهی پیشرفت چشمگیری داشته است.

دکتر روشن ادامه داد: جهاد دانشگاهی ۳ پژوهشگاه، ۱۹ پژوهشکده دارد که زمینه کاری این پژوهشکده‌ها توسعه تکنولوژی، فناوری مواد غذایی، محیط زیست است که پژوهشکده فناوری اطلاعات در زمینه IT و مخابرات در پروژه‌های نرم‌افزاری ریسک تحقیق می‌کند.

مدیر کل نیاز سنجی جهاد دانشگاهی ادامه داد: پژوهشکده علوم پایه در زمینه زمین‌شناسی فعالیت می‌کند که مدت تمام پژوهشکده‌ها و پژوهشگاهها‌ی جهاد دانشگاهی، فعالیت های دانش بنیان و تبدیل علم به تجارت و محصول است.

جهاد دانشگاهی فناوری را بومی می‌کند

دکتر روشن با اعلام این خبر اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با کمک پژوهشکده و پژوهشگاه‌ها در تلاش است تا فناوری‌های بومی تولید کند.

مدیر کل نیاز سنجی و پروژه‌یابی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها برای تبدیل علم به ثروت باید به جهاد دانشگاهی کمک کند و از وزارت علوم و وزارت بهداشت تقاضا داریم تا جهاد دانشگاهی را در پیشرفت طرح‌های کلان یاری کند.

وی اضافه کرد: نگاه شورای عتف و دبیران شورا باید دانشگاهی و تولید مقاله‌های علمی باشد.
دکتر روشن ابراز داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است.

مدیر کل نیاز سنجی و پروژه‌یابی جهاد دانشگاهی یاد‌آور شد: در حوزه پژوهش دچار مشکل هستیم زیرا قبلا با دلار ۱۵۰۰ تومان قرار داد می‌بستیم اما حالا باید با دلار ۳۵۰۰ تومانی قرار داد ببندیم که در بعضی اوقات در تامین نقدینگی با مشکل مواجهیم.

وی خاطر نشان کرد: نگاه معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم به جهاد باید تغییر کند زیرا جهاد دانشگاهی عصاره انقلاب و یک نهاد فناورانه است که نیاز به اعتماد سیاست‌گذاران دارد که می‌توان به ۲۸ فاز نفتی عسلویه اشاره کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.