هدف گشایش سفارت آمریکا در ایران بهبود رابطه نخواهد بود بلکه هدایت ضربه زدن به ایران است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس عالی علوم دفاعی استراتزیک گفت: جناح‌هایی در ایالات متحده با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و عده‌ای از آن‌ها معتقدند که برای سرنگونی این نظام باید از اهرم‌های نرم استفاده کرد، به طور مثال خواستار گشایش سفارت آمریکا در ایران می باشند که هدف آن‌ها بهبود رابطه نخواهد بود بلکه هدایت ضربه زدن به ایران است.

“محمدحسن قدیری ابیانه” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رویکرد دوگانه نمایندگان و سیاست‌مداران آمریکایی نسبت به ایران گفت: جناح‌های فکری متفاوتی در آمریکا حضور دارند که رویکردشان در مقابله با ایران با یکدیگر متفاوت بوده اما در هدف مشترک می باشند.

وی ادامه داد: گروهی که به جناح تندرو معروف بوده و به شدت تحت تاثیر صهیونیست‌ها می باشند معتقدند که باید تحریم‌ها همراه با تهدید نظامی علیه ایران صورت گیرد که نامه ۷۸ نماینده کنگره آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌ها علیه ایران حاکی از این موضوع است.

این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک تصریح کرد: جناح‌های دیگر در ایالات متحده با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند، اما عده‌ای از آن‌ها معتقدند که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران و باید از اهرم‌های نرم استفاده کرد، به طور مثال خواستار گشایش سفارت آمریکا در ایران می باشند که هدف آن‌ها بهبودی رابطه نخواهد بود، بلکه هدایت ضربه زدن به ایران است.
 
قدیری ابیانه افزود: عده دیگری از آن‌ها نیز معتقدند که علی‌رغم دشمنی ایران و اهدافش ایران از استحکام بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه توطئه‌ها کارآمدی ندارد، بنابراین با توجه به این واقعیت موجود می‌گویند که لازم است با ایران به توافق و سازش برسیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این‌ها به معنی دوستی با ایران نیست و می‌توان به سیاست‌های صدام دیکتاتور سابق عراق در مقابل ایران اشاره کرد که با پاره کردن عهدنامه ۱۹۷۵ و ۸ سال جنگ با ایران نتوانست به اهداف شومش برسد و همچنین دریافت که توان مقابله با ایران را ندارد، در نتیجه اقدام به پذیرش عهدنامه ۱۹۷۵ و انجام مذاکره با ایران کرد، در اینجا چیزی از دشمنی صدام با ایران کم نشد، اما به این نتیجه رسید که نمی‌تواند اهداف شومش را علیه ایران عملی کند و این مثال مصداق روابط ایران و آمریکا در روزهای اخیر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهران:

    خدا.کند.دیگر.به.دوشمنی.هر.دو.کشور.پایان.بنماید.و.هر.دو.کشور.مساعل.هم.دیگر.احترام.بگذارند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.