هزاران کارگر در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت ایتالیا تظاهرات می کنند

به گزارش ایرنا، ‘چی جی ای ال’ بزرگترین اتحادیه کاری ایتالیا با فراخوان تظاهرات سراسری علیه مشاغل موقت و قراردادی، در بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری این تظاهرات در بیش از ۷۰ شهر ایتالیا تدارک دیده شده است.

این تظاهرات سراسری قرار است همزمان با بحث پارلمانی در کمیسیون سنای ایتالیا در خصوص طرح قانونی اصلاحات کار، برگزار شود.

اتحادیه ‘چی جی ای ال ‘ طرح اصلاحات کار و مشاغل موقت و قراردادی را موجب بدتر شدن اوضاع شاغلین دانسته و با اشاره به شاخص ۳۶ درصدی بیکاری میان جوانان، اعلام کرد که چهار میلیون نفر از جوانان در این کشور دارای مشاغل قراردادی و موقت هستند و از حقوق بسیار پایینی برخوردارند و سالانه ۳۰ هزار مغز از این کشور به خارج فرار می کنند.

تظاهرات امروز در رم ساعت ۱۸ به وقت محلی در میدان مرکزی پانتئون در مجاورت مجلس سنا برگزار می شود و ‘سوزانا کاموسو’ دبیر این اتحادیه سخنرانی می کند.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) اخیرا در گزارشی با اشاره به افزایش بی سابقه ضریب بیکاری جوانان در این کشور، اعلام کرد که حدود ۵۰۰ هزار شاغل در یک سال گذشته، بیکار شده اند.

ایستات افزود : ضریب بیکاری جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در ایتالیا در ماه مارس گذشته به ۳۵٫۹ درصد رسیده است که خود بالاترین از سال ۲۰۰۴ میلادی محسوب می شود.

براساس آمار ایستات، شمار کل بیکاران در ماه مارس در ایتالیا به دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر رسید که ۲٫۷ درصد بیش از ماه قبل و ۲۳٫۴ درصد بیش از سال گذشته گزارش شد.

این گزارش افزوده است :در ماه مارس ۴۷۶ هزار نفر معادل ۲۳٫۴ درصد نسبت به سال گذشته به جمعیت بیکاران ایتالیا اضافه شد.

از آغاز بحران اقتصادی، مشاغل نیمه وقت و یا قراردادی ۱۵٫۲ درصد افزایش یافته و هم اکنون شامل ۱۳٫۴ درصد کل مشاغل می شود و ۵۰ درصد از مشاغل نیمه وقت و ۶۸ درصد از مشاغل قراردادی به انتخاب خود شاغلین نبوده است.

به عقیده کارشناسان تدابیر ریاضتی اخیر دولت ایتالیا می تواند باعث افزایش رکود و به تاخیر افتادن بهبود اقتصادی شود چرا که بهبود اقتصادی با کاهش مصرف متوقف می شود اما این کاهش وقتی که حقوق ها با سرعت کمتری رشد کند، شدیدتر خواهد شد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.