هزار بنگاه نیمه‌تمام شناسایی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه از برنامه‌های ۱۰۰ روزه، یکساله و چهارساله اشتغالی دولت خبر داد و گفت: در این راستا ۵۰ هزار بنگاه با ظرفیت خالی و نیمه‌تمام شناسایی شده است

خبراقتصادی:علی اکبر لبافی  در خصوص رویکرد دولت یازدهم دربارهٔ ایجاد و توسعه اشتغال اظهار داشت: رویکرد‌های تازه در کشور در بخش دولتی و خصوصی این است که ظرفیت‌های موجود و خالی بنگاه‌های کنونی تکمیل و افزایش یابد.

وی افزود: در این صورت با حداقل هزینه و نیز بیشترین اشتغال را می‌توان به خود اختصاص داد و به همین سبب یکی از رویکرد‌های اساسی در وزارت تعاون کار و رفاه رسیدگی به این موضوع است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان بر اینکه وزیر نیز به این مباحث تاکید دارد، گفت: رویکرد دیگر اتمام طرح‌ها و بنگاه‌های نیمه تمام است که اطلاعات کامل آنها از استانها دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار طرح با ظرفیت خالی و نیمه تمام وجود دارد، بیان داشت: در ابتدای سال فرمی برای همه استانها به استانداری ارسال شد تا بالاترین سطح استانها واقعیت‌های موجود بنگاه‌ها را تهیه کنند که از این طریق اطلاعات جمع آوری شده است.

لبافی با تاکید بر اینکه سرانه ایجاد اشتغال نسبت به هر صنعت و بخش متفاوت است، تصریخ کرد: با طرح‌های موجود می‌توان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرد و غالب اعتبار مورد نیاز برای سرمایه در گردش هزینه خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌های ثابت، انجام شده است.

به گفته معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات اشتغال در سه بخش تهیه شده که بخشی از آن برنامه‌های ۱۰۰ روزه است که می توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و تاثیرگذار باشد که مربوط به رفع موانع اداری و ساختاری است که می توان با یک مصوبه و بخش‌نامه مشکلات را حل کرد و به نتایج نهایی نزدیک شد.

وی عنوان کرد: غالب برنامه‌های ۱۰۰ روزه این نوع نگاه به طرح‌ها است که نیاز به مصوبه دولت دارد.

لبافی با بیان اینکه برنامه‌های یک ساله نیز تهیه شده است، اظهار داشت: اولویت‌های یک ساله و همچنین برنامه‌های ۴ ساله تهیه و تدوین شده و در حال بررسی بیشتر است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.