هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی منتشر می شود

از شنبه آینده در شعب منتخب بانک ملت؛

خبرگزاری پانا: عرضه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی از ۱۵ مهر امسال در شعب منتخب بانک ملت آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت، مدیر مالی شرکت نفت و گاز پارس گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در طرح های پارس جنوبی می توانند سری جدید اوراق مشارکت سرمایه گذاری در این میدان گازی را از روز پانزدهم مهرماه سال جاری خریداری کنند.

تورج جهان آرا با اعلام موافقت بانک مرکزی مبنی بر انتشار مرحله جدید اوراق مشارکت پارس جنوبی افزود: بانک ملت به عنوان عاملیت انتشار، از شنبه هفته آینده فروش این اوراق را با حجم ۱۰ هزار میلیارد ریال در شعب منتخب خود در سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، سود علی الحساب این اوراق ۲۰ درصد است که هر ۳ ماه یکبار به دارندگان اوراق، پرداخت خواهد شد.

جهان آرا همچنین در خصوص شرایط این طرح مشارکت افزود: این اوراق ۴ ساله است و قابلیت بازخرید با سود ۱۸ درصد در سال اول و ۵/۱۹ درصد در سال های بعد را در بانک عامل داراست.

مدیر مالی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بازده مطلوب سرمایه گذاری در عرصه نفت و گاز کشور تصریح کرد: میزان استقبال از اوراق مشارکت پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان مستقل گازی جهان به ویژه در سال های گذشته در سطح مطلوبی بوده است.

جهان آرا گفت: سری جدید این اوراق به تکمیل بخش های باقیمانده فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اختصاص می یابد که با اتمام ساخت این طرح ها، تولید روزانه این میدان گازی به ۸۰۰ میلیون متر مکعب می رسد و قابلیت صادرات گاز به بازارهای منطقه ای ، بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فروش اوراق مشارکت پارس جنوبی تا ۲۰ مهرماه و به مدت ۶ روز کاری در شعب منتخب بانک ملت ، ادامه خواهد داشت .
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.