هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب درسی با پیام فرهنگی و دینی در نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، محی الدین بهرام محمدیان ظهر سه شنبه در دوازدهمین گردهمایی نشریات رشد که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: یک هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب درسی در آموزش و پرورش وجود دارد که کن تنهایی یک هزار و ۱۴۵ عنوان از این کتاب ها را خوانده ام.

وی افزود: پیام و نگاه محتوای تمامی این کتاب ها فرهنگی ، تربیتی،هویتی و دینی است.

محمدیان همچنین با بیان این که کتاب های درسی دارای تنوع بسیاری شده است، گفت: محتوای کتاب های عربی و انگلیسی پایه اول متوسطه برای سال آینده افزایش می یابد.

به گفته وی؛همچنین قرار است مجلاتی برای آشنایی بیشتر معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی با تغییرات کتاب ها تولید و در میان معلمان این دو پایه منتشر شود.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه ویژه فرهنگیان گام خوبی در آموزش و پرورش است و آموزش های حرفه ای معلمان اثربخشی بیشتری دارد زیرا هراندازه دانش حرفه ای معلمان افزایش پیدا کند، گام های مثبتی در فرآیند یاد دهی ـ یادگیری برداشته می شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد منطقی مجلات رشد افزود: مهارت های برنامه ریزی معلم و تولید محتوای آنها باید افزایش پیدا کند که مجلات رشد یکی از راه های تولید محتوا برای معلمان است.

وی با اشاره به این که مجلات رشد قدیمی است و این مجلات باید در مسیر تحول قرار گیرد، ادامه داد: امروز تحول در آموزش و پرورش گام های آغازین خود را سپری می کند.  قسمتی از تحول در کتابهای کمک آموزشی و مجلات رشد آغاز شده است. اما معتقد هستیم مجلات رشد باید به صورت مجلات الکترونیکی تولید و عرضه شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.