هزینه درمان مصدومان تصادف چقدر است؟

 هزینه درمان مصدومان تصادف چقدر است؟

هزینه درمان مصدومان تصادف چقدر است؟

ممتازنیوز: با توجه به این که ایران بیشترین آمار را در بروز تصادفات رانندگی دارد سالانه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان مصدومین ناشی از این تصادفات می شود.

نوربخش دبیر انجمن جراحان ارتوپدی و عضو شورای عالی نظام پزشکی به باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه کشور ایران در تلفات رانندگی سرآمد است و سالانه بیش از ۲۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته می شوند.
وی گفت: هر یک از تصادفات رانندگی حداقل ۳ تا ۴ مصدوم دارد و با توجه به آمار تصادفات سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی مصدوم و مجروح می شوند و نیازمند خدمات درمانی و بخصوص جراحی های ارتوپدی هستند.
وی با بیان این که در بروز تصادفات سه عامل رانندگی نامناسب، جاده نامناسب و ماشین غیر استاندارد نقش دارند، خاطر نشان کرد: این تصادفات موجب صرف هزینه آتی سنگین برابر ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت سالانه در رفع مشکلات درمانی و بهبود مجروحان این تصادفات می شود.
وی تصریح کرد: هنوز هیچ برنامه ای منسجم برای پیشگیری از این تصادفات در کشور مدون نشده است و این هزینه به این شکل صرف می شود. در صورتی که می شد با برنامه ریزی این هزینه را در راه افزایش ارتقاء شرایط بهداشت و معضلات درمانی مردم طی کرد.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.