هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی در آزادراه تهران – شمال

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان در آزادراه تهران – شمال هزینه شده است، گفت: امیدواریم با کمک بانک مرکزی قسمت دوم فاینانس منطقه یک آزادراه که ۲۰۰ میلیون دلار است تامین شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر در خصوص میزان سرمایه گذاری در آزادراه تهران – شمال، اظهار داشت: از ابتدای ساخت این آزادراه تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه به جز ساخت منطقه یک و چهار، ساخت یک تونل در منطقه ۲ آزادراه هم در حال انجام است، گفت: منطقه یک آزادراه تهران – شمال از کن تا شهرستانک یکی از مهمترین مناطق چهار گانه این پروژه است زیرا فاصله تهران تا چالوس را ۶۰ کیلومتر کوتاه می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از سویی به سبب وجود تعداد بسیاری پل و تونل یکی از سخت ترین مناطق به شمار می رود بطوریکه حدود ۲۸٫۵ کیلومتر از مجموع ۳۲ کیلومتر طول این قطعه تونل رفت و برگشت است.

صادقی با بیان اینکه در واقع نیمی از مسیر قطعه یک تونل است، بیان کرد: بزرگترین پل های آزادراه تهران – شمال در این منطقه قرار دارد بنابراین کار سخت و دشواری را پیمانکار در این قطعه داشته است که در صورت تامین مابقی منابع، پروژه با سرعت ادامه پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه قطعه یک تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی را داشته است، گفت: به دنبال تامین منابع مالی فاینانس پروژه هستیم تا با کمک بانک مرکزی قسمت دوم فاینانس که ۲۰۰ میلیون دلار است تامین شود.

به گفته صادقی، قسمت اول فایناس ۲۲۰ میلیون دلار بود که از سوی بانک مرکزی تامین شد و پیمانکار قول داده با تامین مابقی فایناس کار را با سرعت بیشتری جلو ببرد تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از قطعه یک باشیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.